Eksperthjælp: Baby 2 måneder, sover ikke så meget igeennem et døgn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.821 visninger
0 svar
0 synes godt om
30. marts 2011

Lisbeth Jess

"Baby 2 måneder, sover ikke så meget igeennem et døgn "

Hei Lisbeth!

Jeg har en pige på 2 mnd som næsten ikke sover, verken dag eller nat, og sådan har  det været siden hun var ca 2 uger gammel. Hun falder næsten altid i søvn ved brystet, men når vi prøver at flytte hende (efter en halvtimes tid), så er hun plutselig lysvågen igen. Indimellem har hun dage hvor hun kan sove tre timer i træk, men for det meste er det en halvtime her og en halvtime der...måske to timer tilsammen i løbet af dagen, fra kl 9-21.

Om aftenen falder hun endelig i dyb søvn omkring kl 21, og da sover hun mellem tre og fire timer inden hun vågner og skal spise. Efter måltidet har hun svært ved at falde i søvn igen, og ligger tit og tumler rund i sengen sin -hun kan bare ikke finde ro... efter to-tre timer tager jeg hende op så hun får  spise igen.

Vår sundhedsplejerske foreslog at vi skulle suplere måltiderne med mme, da det kunde høres ud som om marie ikke blev helt mett, og derfor ikke faldt i dyb søvn. Det skal siges at hun tager fint på, og udvikler seg som hun skal.  Vi synes ikke riktig det har hjulpet med mme. Har du forslag til hvad vi kan gøre for at hjælpe hende til at sove mere?  Hun vil slett ikke sove i barnevognen, så det er heller ingen løsning at trille hende i søvn.

Hilsen Ellen

Lisbeths svar

!Hej ellen! Tillykke med den lille datter.

Hun tager fint på og udvikler sig fint læser jeg, og deter jo flot. Du ville ønske hun sov noget mer, og du må også være ret så træt.

Nogen børn sove rmeget andre sover mindre,alligvel har jeg et par ting du kan forsøge dig med.

Når  hun spiser skal hun ikke falde i søvn, førend hun har spist så meget at hun ikke vågner når hun blive rlagt. Når hun midt i måltidet skal bøvse, må du sørge for at hun bliver helt vågen inden hun får det sidste. skift hende og snak så meget at hun vågner helt op og tager for sig af mors mælk.

Når du lægger hende, så svøb hende godt ind i dynen, læg hende i en lift og sid med hende på lårene, så kan du sidde og rokke hende lidt frem og tilbage. selvom hun græder så bevar roen, hold en hånd på hende, og sig, alt er  i orden nu skal du sove.

Sæt evt noget blid musik på, nogen børn kan lide lidt støj når de skal sove.r

Hvis ikke du har en lift, så brug en bæresele,det kan være hun har meget brug for at være i favn.

om hun sover på maven af dig, deter jo lige meget, bare hun får den tryghed hun har brug for.

Jeg trro hun har brug for at mærke dig/jer, og jo mere hun får af dte jo mere tryg bliver hun og overgiver sig til søvnen.

Og når MMe ikke hjælper, så fortsæt du trygt me din amning.

håber det vil hjælpe dig.

Fortsat held og lykke med lille marie

varme hilsne r

Lisbeth jess

Derer nogen børn derikke kan lægges i en vogn elæler seng, og så er det om at få givet børene den kropskontakt og nærhed dehar brug for. 

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.