Eksperthjælp: Psoriasis på brystvorte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.942 visninger
1 svar
0 synes godt om
30. marts 2011

Catrine Hansen

"Psoriasis på brystvorte"

Hej.

Mit spørgsmål går ud på, om jeg kan amme når jeg har født. Problemet er at jeg har psoriasis, og har nu fået lidt på den ene brystvorte. Altså der hvor den lille skal sutte. Er det et stort problem, og vil de betyde at jeg skal give hende flaske?

Venlig hilsen ...

Catrines svar

Hejsa.

Tak for dit spørgsmål.

Som udgangspunkt synes jeg bestemt at du skal give amningen en chance. Man kan sagtens amme udelukkende fra ét bryst (tænk på tvillingemødre), og det kan jo også være at udbruddet af psoriasis er gået væk når du har født. Ellers er det også muligt at malke ud indtil såret er gået væk, hvis det er mindre smertefuldt end at amme. Men prøv dig frem - måske gør det ikke så ondt når din baby dier, selvom du har psoriasis. Du må endelig skrive igen når du har født, hvis du oplever problemer med amningen.

Held og lykke med fødslen og din baby.

Mange hilsner fra Catrine

Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.

Forældre og Fødsel: fogf.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

Anaya-silje

Hej.

Jeg lider også er sporiasis. Jeg har ikke haft det på vorterne før jeg har ammet, og det gør væk så snart jeg ikke ammer mere.

Men dette er barn nr 2 og har igen fået sporiasis på vorterne, og det brænder og sviger rigtig meget..og har fået lidt crem som dog ikke hjælper.

Jeg vile sige, at det ikke gør så ondt i starten, men når de bliver 6 uger så bliver det ømt, men når de f.eks spiser ofte så kan det gøre rigtig nas.

jeg har nu ammet første gang til hun var 5 mdr og denne gang er min datter 3 mdr og jeg forsætter, for synes kun det gør ondt om aften hvor hun vil spise hver time...men der suplere jeg med en flaske af mit modermælk som jeg mælker ud.

Jeg synes du skal prøve at amme, og hvis det gør for ondt, så er det jo ikke det værd.

Jeg fik bare atvide på sygehuset, at man forbygger sporiasis på sit barn ved at amme det...så derfor bliver jeg ved..!

Held og lykke med den lille og håber amningen vil gå godt og smertefri

Hilsen Anaya-Silje

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.