Eksperthjælp: Bækkenløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.222 visninger
2 svar
0 synes godt om
26. marts 2011

Pia Hern

"Bækkenløsning"

Hej Pia.

Jeg har lige været til akupunktur hos min jordemoder i onsdags for bækkenløsning. Dagen efter og stadig i dag lørdag, kan jeg ikke gå, jeg kommer med møje og besvær på toilettet ved hjælp af kæresten, som hjælper mine ben ud over sengekanten og op igen bagefter, og så et par krykker jeg har lånt hos mine forældre. Men blodet forsvinder fra mit hoved og jeg er bange for at besvime undervejs. Jeg kan ikke sove, da hver bevægelse gør ondt.

Er der håb om bedring?

Skal jeg op og gå, selv om det er så smertefuldt? Eller er det bedst at blive i sengen?

Jeg har lige haft en succes oplevelse, hvor jeg kunne lave lidt bækkenbundsøvelser ved at løfte numsen op, men så nøs jeg, og kan igen ikke slappe af pga smerte.

Mvh. Bondepigen

Pias svar

Hej du

Måtte lige hurtigt svare dig da det lyder som om du har det rigtig skidt!

Akupunkturen har ingen bivirkninger som sådan og jeg har aldrig hørt om nogen der har fået det som dig efter akupunktur. Jeg tænker at det måske er noget andet der har udløst at det er blevet så slemt. Har du gået meget eller lavet noget andet fysisk?

Men er det dit bækken der gør ondt nu eller er det i dine ben? Det er vigtigt at finde ud af om det er bækkenet eller om det er noget andet der er galt. Har du ondt i et ben eller er varm og hævet skal du ringe til vagtlægen. Er det "bare" dit bækken kan du godt tage lidt smertelindrende fx panodil. Massage med lavendelolie kan hjælpe dig med at slappe af så du ikke spænder så meget.

Jeg syntes du skal blive i din seng og slappe af så meget du kan. Sørg for at få støtte under knæene så din lænd kan slappe af. Få evt. fat i en graviditetspude så du kan ligge behageligt. Jeg ved godt det er lørdag men det forsvinder nok ikke fra den ene dag til den anden.

Hvis det ikke er bedre på mandag syntes jeg du skal ringe til dig egen læge. Der er håb for at det bliver bedre men det er svært at sige så meget når jeg ikke kender hele din historie.

Rigtig meget held og lykke

varme hilsner fra

Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

Bondepigen

Henrik skriver:

Hej Pia.

Jeg har fået det en smule bedre, kunne lave lidt bækkenbundsøvelser i sengen, du ved, ved at løfte numsen op under mig. Og jeg kan nu bevæge mig lidt med krykker uden skrig, skrål og tårer.

Jeg havde det godt nok osse meget skidt i bækkenet dagen før jeg fik akupunktur. Det er nok fordi jeg har overanstrengt mig, og ikke lyttet til min krop i tide. Jeg begyndte allerede at mærke så småt til mit bækken i uge 10 eller deromkring. Jeg bad om tid til akupunktur for små tre uger siden, men de har først haft tid nu her, så det er jo kun blevet værre op til. Jeg er nu i 25. uge.

Det startede i bækkenområdet i venstre side (og kun venstre og lidt i symfysen) men det bevæger sig selvfølgelig ned i benet osse. Begge ben føles meget varme pt. men det tillægger jeg altså selve graviditeten og tænker det sikkert er normalt. Men jeg har nogle dumme tykke underben i forvejen med dårlige venepumper. Bliver jo da lidt nervøs, når du skriver som du gør omk. benene.

Men det er vel klart at benene osse bliver lidt ramt af bare at ligge? Jeg har slet ikke været ude af sengen siden fredag aften kl 23 og til i eftermiddag ved 16 tiden, hvor jeg lige ville prøve, da jeg skulle se om der var blevet bedre, hvilket det jo så var eftersom jeg ikke vrælede undervejs. Jeg har tisset i en urinkolbe i sengen, da jeg simpelthen var så angst for at gå på toilettet. Efter kl. 16 i dag har jeg været på toilettet og tisset.

Heldigvis har jeg en elektronisk seng, så jeg kan sidde op, eller få benene opad. Men det her er jo ikke holdbart i længden, jeg bliver deprimeret af bare at ligge. Jeg har jo en datter på 2 1/2 år som jeg savner at kunne være hos i stuen. Hun har heldigvis osse farmand, men jeg vil jo osse gerne være der, men tør ikke sidde i sofaen, for tror ikke jeg kommer op derfra igen.

Mvh. Bondepigen

Anmeld

27. marts 2011

Bondepigen

Henrik skriver:

P.s. Jeg har i forvejen store problemer med ryggen og kroppen i det hele taget, da jeg er hypermobil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.