Eksperthjælp: Kan man påvirke babys størrelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.643 visninger
1 svar
0 synes godt om
26. marts 2011

Pia Hern

"Kan man påvirke babys størrelse?"

Hej Pia

Jeg skriver for at høre dig til om man selv på nogen måde kan kontrolere hvor stor babyen i maven vil blive?

Jeg fødte mit 2 barn for 11 mdr siden og han vejede 4260 gram. Venter nu en pige, og fordi jeg har dårligt bækken har jeg fået afvide at hun ikke må blive større for så kan/må jeg ikke føde alm.

Jeg har skåret fuldstændig ned på sukker. Drikker ikke sodavand, spiser ikke slik kage eller chips. Kun en meget sjælden gang i mellem også er det meget begrænset. Dette gør jeg i håb om at babyen i maven så ikke vil blive over de der 4260 gram.

Men har det noget at sige, og kan jeg på den måde gøre mit til hun ikke vil blive alt for stor?

Mvh Louise

Pias svar

Hej Louise

Du gør alt det rigtige ved at undgå det du allerede gør men du arbejder jo måske  lidt imod din egen genetik. Du føder børn af en bestemt størrelse og det er svært at få børn til at blive mindre  - lettere at få dem til at tage på.

Men er lidt nysgerrig efter hvordan du levede i dine andre graviditeter og om du spiste usundt og måske selv tog meget på?

Varme hilsner fra

Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

Fru Nielsen

Hejsa

Tak for dit svar....

Altså i min første graviditet tænkte jeg overhovedet ikke over hvad jeg spiste og tog 12 kg på.

Min anden graviditet tabte jeg mig 11 kg, og vejede på termins dagen stort set det samme som da jeg blev gravid. Der tænkte jeg heller ikke rigtig over hvad jeg spiste.

Denne gang venter jeg jo så en pige, og har de to andre gange ventet drenge...

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.