Eksperthjælp: Foranliggende moderkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.021 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. marts 2011

Pia Hern

"Foranliggende moderkage"

Hej Pia.

Jeg har gennem min graviditet hørt at når de skulle scanne mig eller lytte til barnet, at de sige moderkagen liger foran???

Det tænkte jeg ikke over, da der ikke blev sagt andet end det.... Nu fald jeg så over noget tilfældigt forleden, hvor der står noget om forliggende moderkage!! Er det så det samme og er det noget jeg skal være nervøs for??? Kan der ske noget under fødslen eller hvad pokker er det.

Min søn har også forstøret nyrebækken siger de og jeg har gået til ekstra scanning... de siger han skal scannes når han kommer ud for at se hvad der skal gøres.

Er det noget der oftes går i sig selv? Plejer man at skulle ligge på sygehuset i nogle dage efter fødsel??

Mange spørgsmål

På forhånd tak, Mia

Pias svar

Hej Mia

Du behøver ikke at være nervøs - det at din moderkage ligger foran betyder bare, at den ligger foran barnet, altså ud mod din mave. Hvis den var foranliggende på den mere kritiske måde ville du have fået det at vide. Moderkagen kan ligge foran livmodermunden i større eller mindre grad og kan være en fødsels hindring. Men når ingen har sagt noget, så er det helt sikkert fordi den sidder så højt oppe at den ikke skaber probelmer. Den kan gøre det svært at finde hjertelyden fordi den virker som en slags pude.

Mht det forstørrede nyrebækken så må jeg tilstå at jeg ikke er så stiv i lige netop denne tilstand og ved ikke hvordan det gribes an. Det er mere et børnelæge spørgsmål. Jeg syntes du skal spørge mere ind til det når du kommer til kontrol næste gang da det jo er en meget væsentlig ting for dig at vide.

Mht at være indlagt efter fødslen så er det de fleste steder sådan, at man tilbydes indlæggelse på barselsgangen i 1-2 dage. Men kun hvis du er førstegangsfødende. men tjek dit fødesteds hjememside der kan du selt sikkert finde info om det.

Held og lykke

Varme hilsner fra

Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.