Eksperthjælp: Er jeg gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.205 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. marts 2011

Pia Hern

"Er jeg gravid?"

Kære Pia.

Min kæreste og jeg har prøvet at blive forældre i godt et år nu. I Oktober 2010 blev jeg gravid men mistede desværre barnet tidligt i graviditeten.

Min mens er reglmæssig, men nu er den udeblevet i 7 dage, hvilket ikke er normalt. Jeg har taget 3 graviditetstests men de var alle negative. Kan jeg være gravid alligevel? Hvis ikke, hvorfor kommer min mens så ikke når den plejer at være reglmæssig ?

Kærlig hilsen Henriette.

Pias svar

Hej Henriette

Føler med dig - det er hårdt både at miste men også at skulle vente og vente. Det er for nogle faktisk meget stressende og psykisk belastende.

Men desværre tror jeg ikke du er gravid når testen har været negativ så mange gange. Jeg tror mere at din krop er begyndt at reagere på at du så gerne vil være gravid. Det er faktisk meget almindeligt. Der er nemlig en tæt forbindelse mellem krop og psyke.

Den forbindelse kan også inddirekte være årsag til at en ny graviditet lader vente på sig. Stress er nemlig ikke befordrende for at blive gravid. I min egen rådgivning har jeg kvinder der som dig har prøvet længe at blive gravide og som har stor glæde af at snakke de mere følelsesmæssige ting igennem. Den stress forløsning der kommer af det, fjerner de følelsesmæssige blokeringer der indirekte måske også blokerer fysisk.

Du er velkommen til at ringe til mig, hvis du gerne vil høre mere (tlf. 22 72 46 87)

Varme hilsner fra

Pia 

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.