Eksperthjælp: pige 4,5 år har uhled med tissen i bukserne om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.508 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. marts 2011

Lisbeth Jess

"pige 4,5 år har uhled med tissen i bukserne om dagen "

Hej Lisbeth.

Jeg har før nydt godt af dine gode og brugbare svar og nu prøver jeg igen.

Min datter på 4½ år har længe haft en del problemer med at huske at komme på toilet om dagen. Efter din sidste hjælp har det hjulpet rigtig meget og vi er meget obs på at hjælpe hende og huske hende på det og faste toilettider mv. Det eneste tidspunkt vi simpelthen ikke kan undgå er når hun er på legepladsen i børnehaven om eftermiddagen. Og også nogle gange ude hjemme. Selvom hun er på toilet inden hun skal have tøj på over middag (og rejser sig og sætter sig igen) er det næsten umuligt at hun ikke tisser i bukserne mens hun leger ude. Om så hun kun er ude en enkelt time. 

Har du nogle gode ideer til hvordan vi får vendt dette? Håber selvfølgelig det hjælper når vejret bliver bedre og alt det meget tøj ikke skal af og på men alligevel kunne det være skønt for både hende og mig hvis hun holdt sig tør også der. Hun risikerer også meget nemmere at blive syg fordi hun går ude i det kolde og er våd. Hun kommer nemlig ikke og siger det derude og det bliver først opdaget når hun er kommet ind og af tøjet. Hun elsker at lege ude og er i fuld gang derude. 

Håber du atter en gang har en god ide til hvordan vi kommer videre

Vh. mor til tvillingepiger

Lisbeths svar

Hej Igen!

Dejligt at der er sket ændringer til det bedre, og alligevel har hun daglige uheld, som sker når hun er ude.og det generer hende ikke.

Jeg tror ikke hun får tømt sin blære, derfor er der nogen ting I lige skal øve med hende.

Og det gør I derhjemme. Når hun har tisset på toilettet, så skal I sige følgende.

Nu skal du  gøre lige som når du tisser i skoven om sommeren. D.v.s.  hun skal sætte sig på hug,gynge nogle gange, lad os sige 3, tæl højt, og så rejse sig igen og sætte sig på toilettet.

Det skulle få det sidste presset ud, lav lidt sjov med det, og forklar at deter for at hun skal undgå at tisse i bukserne.

Hun er ikke den eneste der har problemer, deter ofte når der sker mange ting at børn nedproriterer at gå på wc, derfor skal de voksne hjælpe.

Det næste jeg tænker er, at du kan prøve at købe et  sæt uldundertøj til hende, netop i denne nogen gange varme og kold etid, vil det holde hende dejlig varm.jo koldere det er jo mere skal hun tisse.

når hun er hjemme så hold øje med om du ser nogen tegn når hun er ude, nogle børn tripper lidt rundt lige før de skal tisse, og så er det om at være hurtig. det er jo de tegn hun selv skal lære at mærke med tiden.

Hvis de her ting ikke hjælper i løbet af de næste måneder, så skriv igen, så tror jeg det er tiden at hun skal en tur til lægen.

held og lykke med projektet.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.