"baby 8 måneder , efter sygeperiode , mest flaskeernæring."
Hej. Jeg har en dreng på 8 måneder. Han bliver 9 måneder den 1. Han var ret syg her for 3 uger siden ca. Der hostede han, havde 39 i feber og han var snottet. Jeg gik til lægen med min søn. Lægen sagde ikke så meget og at det nok gik over men hvis han fik det værre så skulle jeg kontakte ham igen. Imens han var syg ville han stort set kun have væste som mælk, the og vand. Da feberen gik over begyndte at gå væk efter et par dage begyndte han så småt at spise det han skulle i en uges tid, som små brød hapser, kartoffel, grønt osv. Men nu er han begyndt at hoste og være snottet igen og han vil kun have væske. Hvis han skal have andet end væske så vil han selv sidde med et stykke brød eller hvad det nu kunne være men på den måde får han ikke rigtig noget af maden ned for det går bare ud på leg for ham når han selv sidder med maden. Jeg har før skrevet til dig om spørgsmål til hvordan jeg gav ham mad da han var 6 måneder. Jeg føler bare at jeg kæmper for at få noget mad ned i ham hele tiden. Det er også som om der kommer lidt pres på for han vejer heller ikke det han skal. Det siger måde min læge og sundhedsplejerske men lægen er ikke bekymret men det er mere min sundhedsplejerske. Jeg har snakket med min mor om det og hun fik det samme at vide med min lillebror og jeg da vi var små. Vi har altid været slanke som spæd og da jeg var 12 år vejede jeg 40kg. Det er jeg så kommet efter nu
. Men kan du hjælpe mig med at få min søn til at spise fast mad igen. (han har også tynd mave stort set fordi han hun får væske) Han vil også helst have en flaske før andet mad hvilket han ikke skal har jeg fået af vide. Han skal have fast føde før flasken. Undskyld hvis det her er blevet rodet. Jeg håber du forstår mig
Lisbeths svar
Hej !
Deter da også tungt når han blive rsyg hele tiden, og er svær at få mad i.
du har været til læge med ham, alligvel vil jeg anbefale ,hvis de tynde afføringer bliver ved at få ham checket igen. Deter ikke fordi han kun får flasker, at han får tynd mave, han kan have en virus, rotavirus, som giver ham tynde afføringer.
Deter vigtigt du sørger for at følge med , med væske, altså give ham noget at drikke, er han god til sin flaske så er det den han skal have.
Når han kommer ovenpå igen skal han nok spise. Ingen børn er vilde med mad når de er syge.
Sørg fort at få hjælp til at få ham rASK, SÅ KOMMER DET MED MADEN.
Det hjælper jo heller ikke, hvis du oplever du gør alt, hvad du kan og alligvel får at vide ,det ikke er godt nok.
De skal hjælpe dig,sundhedsplejersken må komme igen, støtte og hjælpe dig, til at finde en kost, der giver ham vægtøgning. og give dig fred og ro til at passe ham.
Hvis de er så bekymrede ,må de henvise ham til en børnafdeling, så der kommer hjælp på.
Nu håber jeg dette kan hjælpe dig , ellers skriv igen, håber på en fredelig weekend for jer.
God bedring med ham
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk