Eksperthjælp: Mærker mindre liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.561 visninger
0 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

Pia Hern

"Mærker mindre liv"

Hej Pia...

Er det normalt i 23. uge, at der kan gå mange mange timer imellem at man mærker den lille baby i mavsen??

Jeg synes nogen gange jeg mærker ham om morgenen og så først igen sent om aftenen... Aktiviteten er aftaget for en uges tid siden mener jeg ca.. Og jeg plejer ellers at mærke ham ret så aktivt hver dag!!

Skal jeg reagere på det ved at opsøge fødegangen f.eks??

Anja :-)

Pias svar

Hej Anja

Hmm - det er altid svært at besvare spørgsmål om det med at mærke liv fordi der er flere ting der spiller ind. Men helt generelt vil jeg sige at det er normalt at det kan ændre sig og skifte lidt især på nuværende tidspunkt hvor der er god plads. Måske har baby fundet en ny stilling hvor du ikke mærker spark så meget. De kan jo dreje rundt og frem og tilbage.

Så længe du mærker babyen vil jeg ikke umiddelbart være urolig. Det er meget almindeligt at man mærker mest liv morgen og aften fordi du jo oftest er mest ro der. Dagen kan være fyldt med mange gøremål og man lægger måske ikke helt mærke til spark. Nogen gange er det som om børnene også mærker at man geare ned og så begynder festen.

Du kan prøve at skubbe forsigtigt til maven eller drikke et glas koldt vand - det kan nogen gange vække dem lidt.

Men hvis du syntes det fortsætter med at være anderledes så ring og tal med en jordemoder. hun kan stille dig flere spørgsmål end jeg kan her.

varme hilsner fra

Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.