"pige 2 år, vælter krus , er der et råd?"
Hej Lisbeth
Min meget dejlige og livlige datter er ved at drive mig til vanvid. Hun vælter hver dag hendes krus med mælk/vand op til flere gange. Ikke med vilje men kun fordi hun ikke ligger mærke til at det står lige der og så kommer til at vælte det. Hun er en pige der har meget travlt og skal hele tiden noget og ombestemmer sig gerne halvvejs hvis hun ser noget hun hellere vil....
Er alt det her helt normalt eller har min pige bare extra meget krudt i numsen?
Jeg syntes ikke det nytter at gi hende en lukket kop med tud eller sugerør, da hun jo skal lære at drikke af en åben kop også, men så spilder hun da i det mindste ikke.
Kan jeg gøre noget for at hjælpe hende med at være mere rolig og fokuseret på det hun laver?
Hilsen Nilleemma
Lisbeths svar
Hej !
Det er helt normalt at de små børn vælter krus, og selvom det kan være irriterende, så er det vigtigt at bevare tålmodigheden.
Hovsa i et kærligt tonefald, og så tørre op. Du kan måske være lidt på forkant, og skubbe kruset lidt ud til siden, og hav opmærksomhed på hende, når hun skal drikke.
et krus der tungt i bunden og ikke vælter så let er en god ide.et krus der er kun fyldt lidt op er lettere at drikke af.
koordinering af både at spise, holde øje med krus og hvad der ellers sker ved bordet. det tager tid at lære.
Hun er stadig en lille pige.det bliver bedre.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld