Sukker i urin/sukkersyge

Visninger: 992   Svar: 10

Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd

16. marts 2011

170811

Ja jeg var så på sygehuset igår for at få målt min livmoderhals pga de hersens plukveer. Alt var heldigvis fint, men stadig mange plukveer.

Når men så skulle jeg jo lave en tis prøve og det viste sig at jeg havde meget sukker i min urin - så nu skal jeg tjekkes for graviditets sukkersyge på tirsdag. Nogen der har erfaringer med dette? Jeg ved ikke hvad det indebærer for mig og baby. Og hvorfor har jeg fået det (hvis jeg altså har det) ? Jeg har læst det er mest overvægtige der får det, jeg er 168 høj, vejer idag cirka 60 kg, og jeg er i 18. uge. Har altid spist sundt og motioneret.???

Anmeld Svar

16. marts 2011

Mira0911

170811 skriver:

Ja jeg var så på sygehuset igår for at få målt min livmoderhals pga de hersens plukveer. Alt var heldigvis fint, men stadig mange plukveer.

Når men så skulle jeg jo lave en tis prøve og det viste sig at jeg havde meget sukker i min urin - så nu skal jeg tjekkes for graviditets sukkersyge på tirsdag. Nogen der har erfaringer med dette? Jeg ved ikke hvad det indebærer for mig og baby. Og hvorfor har jeg fået det (hvis jeg altså har det) ? Jeg har læst det er mest overvægtige der får det, jeg er 168 høj, vejer idag cirka 60 kg, og jeg er i 18. uge. Har altid spist sundt og motioneret.???

Det er hverken farligt for dig eller baby... 

Det er noget sukkervand du skal drikke - derefter sidde stille, ikke sove i 2 timer mener jeg det er... 

Så tager de en blodprøve til sidst når det er færdigt... 

Mener det foregår sådan - sådan var det sidst jeg var til det... 

Anmeld Svar

16. marts 2011

170811

MoarJ skriver:

Det er hverken farligt for dig eller baby... 

Det er noget sukkervand du skal drikke - derefter sidde stille, ikke sove i 2 timer mener jeg det er... 

Så tager de en blodprøve til sidst når det er færdigt... 

Mener det foregår sådan - sådan var det sidst jeg var til det... 

Ja det forkalrede jordmoderen mig om igår. Men - Er det tit at man har sukker i urinen uden at have sukkersyge?

Anmeld Svar

16. marts 2011

Noahmor

Jeg fik taget sådan en test, fordi der er sukkersyge i familien. 

Havde så oveni også noget i urinen ved test ved jordemoder. 

Sukkervandet smager skrækkeligt, men det gælder om at holde det i sig, da man ellers skal tage prøven om en anden dag. 

Det viste sig at jeg ikke havde graviditets sukkersyge, selvom jordemoderen havde malet fanden på væggen inden. 

Jeg er 160 cm og helt normalvægtig. (tog 9-10 kg på under graviditeten) 

Anmeld Svar

16. marts 2011

Halbschön

170811 skriver:

Ja det forkalrede jordmoderen mig om igår. Men - Er det tit at man har sukker i urinen uden at have sukkersyge?

Hvis du havde spist en stor mængde sukker kort inden du blev undersøgt, så kan der godt være sukker i urinen uden det har betydning.. Men det er ikke kun overvægtige det rammer, overvægtige kan være mere disponeret for det, hvis de ikke spiser sundt..

Anmeld Svar

Til salg:
16. marts 2011

Mira0911

170811 skriver:

Ved ikke om det er tit... Jeg oplevede nogle at der var lidt sukker u urinen, og det har været i forbindelse med at måske lige have drukket eller spist noget med meget sukker i... 

Hvordan der kommer så meget sukker i urinen til at det er graviditets sukkersyge - Det kan jeg desværre ikke svare på... 

Anmeld Svar

16. marts 2011

170811

R&N skriver:

Hvis du havde spist en stor mængde sukker kort inden du blev undersøgt, så kan der godt være sukker i urinen uden det har betydning.. Men det er ikke kun overvægtige det rammer, overvægtige kan være mere disponeret for det, hvis de ikke spiser sundt..

Spiste helt normal morgenmad (Havregryn) cirka 1½ time inden jeg pissede i koppen Også har jeg drukket vand?

Hmm men kan det have betydning for baby?

Anmeld Svar

16. marts 2011

170811

Noahmor skriver:

Jeg fik taget sådan en test, fordi der er sukkersyge i familien. 

Havde så oveni også noget i urinen ved test ved jordemoder. 

Sukkervandet smager skrækkeligt, men det gælder om at holde det i sig, da man ellers skal tage prøven om en anden dag. 

Det viste sig at jeg ikke havde graviditets sukkersyge, selvom jordemoderen havde malet fanden på væggen inden. 

Jeg er 160 cm og helt normalvægtig. (tog 9-10 kg på under graviditeten) 

Okay så der kan sagtens være en chance for at det bare er.. Ja lidt sukker i urinen og det er det

Anmeld Svar

16. marts 2011

Halbschön

170811 skriver:

Spiste helt normal morgenmad (Havregryn) cirka 1½ time inden jeg pissede i koppen Også har jeg drukket vand?

Hmm men kan det have betydning for baby?

Hvis det viser sig at du har graviditetssukkersyge, så blir du fulgt ekstra med scanninger osv. Dette fordi at baby kan blive større end normalt.. I de fleste tilfælde sætter de ogaå fødslen igang til termin, hvis der er tegn på stort barn.. Endvidere skal du spise sundt og varieret.. Så nej, ingen fare for baby.. Jeg blev tjekket to gange i graviditeten da de troede jeg havde det pga stort barn.. Fødte en dreng på 4,6kg og 56cm, men heldigvis ingen sukkersyge

Anmeld Svar

Til salg:
16. marts 2011

170811

R&N skriver:

Hvis det viser sig at du har graviditetssukkersyge, så blir du fulgt ekstra med scanninger osv. Dette fordi at baby kan blive større end normalt.. I de fleste tilfælde sætter de ogaå fødslen igang til termin, hvis der er tegn på stort barn.. Endvidere skal du spise sundt og varieret.. Så nej, ingen fare for baby.. Jeg blev tjekket to gange i graviditeten da de troede jeg havde det pga stort barn.. Fødte en dreng på 4,6kg og 56cm, men heldigvis ingen sukkersyge

Okay.. 4,6 kg? Hold da op en basse mand

Jeg er spændt på hvad undersøgelsen siger på tirsdag. Krydser fingre for alt er ok, synes man allerede har rigeligt med aftaler på hospitalet....

Anmeld Svar

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+