"For lidt fostervand"
Hejsa Pia..
Jeg blev mormor til en lille pige som blev født i 20 uge,pga af der var for lidt fostervand og at der blev skønnet at hun kun havde 10 procent chance for at blive normal...
Så det valgte forældre at få hende fjernet,med de ods ,
men jeg kunne godt tænke mig at vide HVORFOR SKER DET OG HVAD KAN DER GØRES FOR DET IKKE SKER IGEN..
DEN BEKYMRENDE MORMOR
Pias svar
Hej bekymrede mormor
For det første gør det mig ondt at din datter og jeres familie skulle igennem dette tab. Jeg føler med Jer!
Det som formegentlig har været problemet er en tilstand som kaldes oligohydramnios - det betyder for lidt fostervand og kan skyldes flere ting
- misdannede urinveje fx cyster i nyrere, blokerede urinveje
- graviditetskomplikationer som fx forhøjet blodtryk, sukkersyge
- andre misdannelser hos barnet
Når der er for lidt fostervand kan det påvirke barnets udvikling især lunger og lemmer. Derfor er det svært for mig at forklare dig den rette sammenhæng med det lyder som om, at der var misdannelser hos barnet. Hvorfor barnet er blevet misdannet kan jeg ikke forklare dig - det er der sikkert ingen der kan. Det er jo sådan livet nogen gange også er.
Forhåbentlig har din datter fået en samtale på sygehuset hvor de har fået en forklaring på alt det der er sket?
Derfor er der heller ikke noget din datter kan gøre for at forebygge at det sker. Hun vil blive fulgt tæt ved næste graviditet.
Varme hilsner fra Pia
Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.
Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk
Anmeld