Politikere ønsker ritual for begravelse af fostre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.482 visninger
59 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

kaba

Nyhed fra nettet - fra Kristeligt Dagblad

De Konservative og Kristendemokraterne opfordrer folkekirken til at formulere et autoriseret kirkeligt ritual til begravelse af aborterede fostre. Men kirken skal ikke velsigne "mord", mener præst

Folkekirken skal formulere et officielt begravelsesritual for de godt 16.000 fostre, som hvert år aborteres i Danmark.

Sådan lyder opfordringen fra flere partier, efter at Kristeligt Dagblad forleden skrev, at det er tilfældigt, om landets hospitaler vælger at sende de aborterede fostre til forbrændingsanstalten eller at nedgrave dem på kirkegårde.

Kristendemokraterne kræver ikke blot et forbud mod at behandle fostre som klinisk affald, men vil også have et autoriseret ritual for begravelse af aborterede fostre.

Læs mere her »

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Mumto3

Det er bare så langt ude!!! hvorfor skal f.eks. muslimer 'tvinges' til at få deres abortrester ned på en kirkegård??? eller alle mulige andre for den sags skyld??? Folk ØNSKER JO IKKE det mulige barn/liv der kan komme ud af deres forster!!! Det er jo AFFALD og skal derfor behandles som affald.

Jeg synes derimod det er på sin plads at dem der abortere spontant og som vitterlig er kede af det og som ønskede deres børn, de skal SELVFØLGELIG have mulighed for at begrave deres 'børn'. Men når man ikke vil vide af 'den der klump celler' der ligger inde i ens krop og derfor vælger at få det fjernet, hvorfor ialverden så gøre det til noget 'helligt' der skal holdes er cermoni over??? Nej, det giver slet slet ikke mening!!!

(lad os lige få en debat om det her!! nu er jeg kommet med et provokerende indlæg, så se at kom op af stolen.....)

Anmeld

7. marts 2011

Isabella_mor

Mumto3 skriver:

Det er bare så langt ude!!! hvorfor skal f.eks. muslimer 'tvinges' til at få deres abortrester ned på en kirkegård??? eller alle mulige andre for den sags skyld??? Folk ØNSKER JO IKKE det mulige barn/liv der kan komme ud af deres forster!!! Det er jo AFFALD og skal derfor behandles som affald.

Jeg synes derimod det er på sin plads at dem der abortere spontant og som vitterlig er kede af det og som ønskede deres børn, de skal SELVFØLGELIG have mulighed for at begrave deres 'børn'. Men når man ikke vil vide af 'den der klump celler' der ligger inde i ens krop og derfor vælger at få det fjernet, hvorfor ialverden så gøre det til noget 'helligt' der skal holdes er cermoni over??? Nej, det giver slet slet ikke mening!!!

(lad os lige få en debat om det her!! nu er jeg kommet med et provokerende indlæg, så se at kom op af stolen.....)

hvorfor i alverden lige blande muslimer ind i debatten....!!

der findes også kirkegårde for muslimer i danmark.

men det er da også absurd at behandle aborterede børn som affald.. selvom de ikke kan mærke noget.. det gør dem måske ikke til mere ønskede. men hvis man vidste hvad de gør ved store fostre der bliver født med tilladelse som faktisk godt kunne overleve. så ville man måske også give dem en værdig afsked med deres korte liv..

(jeg har været med til sådan en fødsel hvor et 5 mdr gammelt foster blev taget væk i et tissebækken og lagt til at dø ude i skyllerummet.. det var GANSKE forfærdeligt..  og det haunter mig stadig den dag i dag...

Anmeld

7. marts 2011

celkt

Mumto3 skriver:

HELT ENIG!!!

Anmeld

7. marts 2011

roenlund

Mumto3 skriver:

Jeg er så enig, man skal have et valg ingen skal tvinges til det ene eller det andet...

Anmeld

7. marts 2011

celkt

isabellamor skriver:

hvorfor i alverden lige blande muslimer ind i debatten....!!

der findes også kirkegårde for muslimer i danmark.

men det er da også absurd at behandle aborterede børn som affald.. selvom de ikke kan mærke noget.. det gør dem måske ikke til mere ønskede. men hvis man vidste hvad de gør ved store fostre der bliver født med tilladelse som faktisk godt kunne overleve. så ville man måske også give dem en værdig afsked med deres korte liv..

(jeg har været med til sådan en fødsel hvor et 5 mdr gammelt foster blev taget væk i et tissebækken og lagt til at dø ude i skyllerummet.. det var GANSKE forfærdeligt..  og det haunter mig stadig den dag i dag...

føj, jeg får kvalme bare ved tanken....

Anmeld

7. marts 2011

pussepige

isabellamor skriver:

( jeg har været med til sådan en fødsel hvor et 5 mdr gammelt foster blev taget væk i et tissebækken og lagt til at dø ude i skyllerummet.. det var GANSKE forfærdeligt..  og det haunter mig stadig den dag i dag...

Puha sikke en oplevelse..

Anmeld

7. marts 2011

Fru Nielsen

Jeg syntes man skal have et valg.....

Men ligefrem at kalde det foster man får fjernet AFFALD!!!  Fy for pokker, skam dig.... Jeg ved godt folk der får foretaget en abort ikke ønsker barnet, af enden den ene eller den anden grund. Men jeg tror dælme ikke nogen vil betragte det som affald, uanset hvordan og hvorfor så er det sku stadig noget der har vokset i en og som altid vil have været en del af en.....

Men selvfølgelig skal man ikke tvinges til at begrave det, hvis ikke det er det man ønsker.... Ingen tvivl om det skal være et valg man har!

Anmeld

7. marts 2011

Isabella_mor

pussepige skriver:

Puha sikke en oplevelse..

meget forfærdeligt.. også derfor jeg er imod sene aborter...

Anmeld

7. marts 2011

Stumpen

Der skal være et valg..

For dem der får foretaget en provokeret abort ser nødvendigvis ikke fosteret som "affald", men får måske foretaget aborten pga. misdannelser og derved er barnet jo stadig ønsket og så tror jeg som forældre at en gravplads ville være dejlig at have... Får man foretaget en abort for at man vitterlig ikke ønsker barnet så tror jeg ikke nogen ønsker en gravplads, jeg tror ikke man ønsker at blive påmindet på den måde.. Er det en spontan abort, så tror jeg ligeledes en gravplads ville være det bedste, så har man et sted at gå hen...

Jeg har aldrig selv stået i situationen, så jeg kan kun gisne om hvad forældre der må træffe valg om provokerede aborter og som har været ude for spontane aborter må gå igennem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.