"baby 2 måneder, hvor bliver aff. af?"
Kære Lisbeth,
Jeg har en lille datter som netop er fyldt 2 mdr. Jeg ammer hende hvilket går rigtig fint men siden torsdag har hun ikke skidt ordentligt. Vi var hos lægen i fredags til normal 8 uger check og hvor hun fik sine første 2 vaccinationer.Lægen må have trykket det "rigtige" sted for jeg skal lige love for at hun fik afløb. Havde så håbet at alt ville blive normalt igen men hun har kun tisset i bleen siden fredag aften! Hun har indtil igår aftes ikke vist at hun var påvirket af det men hun virker irriteret nu hvilket er forståeligt, har du eventuelt nogle gode råd?
Jeg bøvser hende af efter hvert måltid, går rundt med hende hvor hun ligger på maven på min arm og masserer hende let når hun ligger på skiftebordet.
Kærlig hilsen
Ann og Maja
Lisbeths svar
Kære Ann og Maja!
Tillykke med den lille pige, du ammer og det går fint læser jeg.
De første par månder er der oftest afføring i næsten hver ble, og så skifter det. modermælk er så let fordøjelig at det hele stort set bliver optaget.
Der kan gå dage imllem nogen agnge helt op til en uge, hvor der ikke er afføring, og deter helt normalt.
Du gør alt det du skal og alt e ro.k. Normalt generer det ikke, når du bare ved at det r i orden, så slapper du også af.
Hun har våde bleer, så hun får det mad hun skal have, og du behøver ikke tænke på at give vand eller andet. Hun skal kun have din mælk somer det bedste for hende.
Hvis hun bliver sur på et tidspunkt, så er det øvelser, med hendes ben, som om hun cykler, og mavemassage run dt om navlen, med uret.babymassage er også en god ting.
Så længe hun er blød i den lille mave og er glad og og tilfreds,så er der ingen problemer omkring det med afføringen.
Når der gået en uges tid og du mener hun er spændt i sin MAVE OG GENERET,ER DER LAKTULOSE SOM DU KØBER PÅ APOTEKET. DOSERING STÅR PÅ FLASKEN.
Håber dette gav lidt klarhed.
Fortsat held og lykke med hen de
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk