"8 uger gammel, født 5 uger for tidligt, rytme?"
Hej Lisbeth.
Du har garanteret svaret et utal af gange på det sammen spørgsmål, men skriver alligevel i håb om at du vil svare.
Jeg har en dreng på 2 mdr, (født 30.12.10) han er født 5 uger for tidligt og har siden fødselen vendt rundt på dag og nat, jeg har en dreng på 1 år, der sover lidt som vinden blæser om natten, så nogle nætter får jeg slet ikke sovet og kan jo heller ikke smide mig på sofaen om dagen, da den store er herhjemme, men mit spørgsmål går på hvordan får jeg vendt rundt på den bettes rymte?
Jeg forsøger at holde ham mere og mere vågen og dagen, men det synes ikke at hjælpe synderligt, han er flaskebarn, og jeg går i stuen og flasker ham om natten, for ikke at vække min hårdtarbejdende mand, der er kun en vågelampe tændt og det samme når han blir skiftet, ellers er der mørkt, han vil meget meget gerne spise hver 2 1/2-3 time og han spiser mellem 95-135 ml ad gangen - om dagen kan man dog meget nemmere trække ham til hver 3 1/2 time
what to do??
Lisbeths svar
Hej !
Stort tillykke med ham. du har også en på 1 år, så duhar fået hænderne fulde.
Jeg kan gætte på fødselsvægten, og med mit gæt og det du skriver er madmængden i orden.
Han er kun 8 uger, du kan ikke forvente en rytme med ham, hverken dag eller nat.Ha n skal hAVE MAD når han melder sig.
Jeg foreslår at I skiftes til natmåltiderne, også selvom din mand arbejder.Den der tager første søvnperiode, går tidligt i seng, og når den første natflaske er givet tager den anden over.
det skulle give ca 4 til 6 timer i træk. Du er også på om dagen og det er så vigtigt du ikke brænder sammen.
om dagen når storebror sover til middag, kan du lægge dig med lillebror i sengen eller liften og få hvilt kroppen.
Storebror er stadig en lille dreng så han mærker mor er træt, og sikkert også med kort lunte ind i mellem. Husk HAN ER EN LILLE DRENG.
eR DER NOGEN iKAN TRÆKKE PÅ, SÅ RÆK UD MED ARME OG BEN.
Har i Overvejet om den store skal lidt afsted i dagpleje eller institution?
Håber det bedste for jer alle.
Varme hilner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk