Eksperthjælp: dreng 7 måneder ,vil ammes hver 3-4 time, mere fast føde hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.629 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

Lisbeth Jess

"dreng 7 måneder ,vil ammes hver 3-4 time, mere fast føde hvordan?"

Hej Lisbeth. Jeg har en søn på snart 7 måneder. Han har fået mos og grød siden han var 4 1/2 måned. I starten tænkte jeg at han jo skulle vænne sig til det så vi tog det meget stille og roligt da han syntes det var spændende nok de første 5 skeer og så var det det. Så kom der en lille bitte optur på nogle dage hvor han bare spiste løs af alt jeg serverede. Men pludselig ville han INTET have igen, kun ammes. Jeg prøvede alt og det var først da jeg købte pulvergrød at han ville spise igen. Så blev han syg og fik 2 tænder og ville igen kun ammes. Nu er der gået 3 uger og vi er tilbage ved 5 skeer og så er det ikke spændende mere. Og jeg kan bare mærke at jeg har brug for at han ikke skal ammes så meget mere. Han virker i øvrigt meget interesseret i hvad vi spiser og kan næsten ikke få øjnene fra det. Og jeg har prøvet at give ham mad når han var ved at omkomme af sult, når han lige havde fået lidt bryst, midt imellem amninger osv. Og jeg er positiv glad opmuntrende og spiser også selv det mad han får men INTET virker. Vi er meget i alene i perioder da min mand sejler og det kan jeg tydeligt mærke. Når han tager afsted bliver han meget tryghedssøgende og jeg må ikke forlade rummet. Jeg ved ikke om dette har noget at gøre med spisningen eller manglen på samme. Han er i øvrigt en sund og dejlig stor dreng på over 9 kilo og snart 80 cm så han mangler jo ikke noget. Han spiser hver3-4 time døgnet igennem og jeg kan bare mærke at der skal ske noget inden jeg løber tør for energi. Kan du hjælpe mig. Hilsen en navnesøster :-)

Lisbeths svar

Hej Lisbeth!

Deter også hårdt at være meget alene, og helt naturligt han søger det der er trygt nemlig amningen.

Og du bliver træt, og sikkert ubevidst lidt stresset og har brug for noget mere søvn.

Han har en flot vægt og længde, og deter jo fint. 

Han e rnu så gammel at han kan sidde med små stykker brød(uden kerner), fintskåret pålæg, og til aften også noget han kan sidde og samle op selv med sine fingre,små bitte stykker kartoffel , grøntsager, små dele kødboller, fisk kylling eller andet.Og det kommer ud over det hele og deter o.k. han skal lære at samle op og spise det, det giver stor fornøjelse.

prøv dig frem, måske kan det det visuelle lokke ham til at spise, så kan du stikke ham en skefuld af noget mere moset mad ind i mellem. 

Har du forsøgt med noget mere af det hjemmelavede grød, ellers giv ham købegrøden.øllebrød plejer også at være et hit.

Han skulle hvis han er fyldt godt op med mad kunne sov 6 timer,hvis han tager den lange lur tidligt så må du også tidligt i seng, så du får din søvn.

D.v.s. selvom han har spist rimeligt til aften,giv ham enten en portion grød , eller en moset banan,efterfulgt af amning inden putning . Så sover han en god lang lur tror jeg

Mon du har nogen bedsteforældre der kan give en hjælpende hånd?

Håber du kan bruge lidt af dette, skriv igen, hvis det kniber.

held og lykke fortsat med ham.

Varme hilsne r

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.