"pige 6 år, spiser meget, er dette normalt"
pige 6Hej Lisbeth.
Jeg har et spørgsmål vdr. min store pige på 6 år.
Hun er 122 cm høj og vejer 23,2 kg hun er en sund og rask pige med krudt bagi, - dog har hun perioeder hvor hun er lidt træt. Hun er alm. af bygning.
Jeg undre mig bare rigtig meget over at hun hele tiden er så sulten- hun kan have spist 2 potioner aftensmad og så går der måske højst 15 min så er hun sulten igen og kan køre rugbrød og frugt ind. tænker bare, er det normalt???
Hun spiser nok 7-8 gange i weekenden (Alt fra rugbrød, kartofler og frugt)
Venlig hilsen
Michelle Bache
Lisbeths svar
Hej!
Jeg forstår hvis du undrer dig, hvis hun 15 minutter efter et måltid igener sulten.
Hu ner jo i alderen hvor hun vokser meget alligveler der lige nogle ting du skal være opmærksom på.
Drikker hun meget udover sulten?hvis ja, så er dte lægen og få undersøgt hendes blodsukker.
Hun kan også have børneorm, et af symptomerne kan være øget appetit,klør hun, omkring endetarmen når hu n har sovet ?
Hvis alt dette er o.k, så skal du tænke på hvilke gode kulhydrtar hun får, det skal være de gode grove som holder i lang tid, så hendes blodsukker er stabilt.
Det aller sidste, så kan nogen børn klage over sult, hvis de er kede af et eller andet.
Hendes kurve ser o.k ud, så du må lige igang med at finde ud af forskellige ting.
Håber du finder en løsning..
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk