Ok til puslespilsmåtter til småbørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.373 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

kaba

Nyhed fra nettet - fra fpn.dk

Du kan roligt lade dit lille barn lege på puslespilsmåtter af skum, skriver Forbrugerrådets blad Tænk.

Mange forældre har ellers gemt de populære måtter væk, efter at TV2 Nyhederne i december kunne fortælle, at de belgiske myndigheder havde trukket måtterne tilbage fra det belgiske marked.

Det var stoffet formamid, der skader forplantningsevnen og er mistænkt for at være kræftfremkaldende, der var blevet fundet i de belgiske måtter.

Men nu fastslår Miljøstyrelsen, at man ikke behøver at frygte de danske puslespilsmåtter. Det skyldes, at koncentrationen af formamid i de danske måtter ikke er nær så høj som i måtterne på det belgiske marked.

Der kan dog stadig være en risiko, hvis man køber sin puslespilsmåtte på internettet.

Læs mere her »

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

2babygirls

Karoline skriver:

Nyhed fra nettet - fra fpn.dk

Du kan roligt lade dit lille barn lege på puslespilsmåtter af skum, skriver Forbrugerrådets blad Tænk.

Mange forældre har ellers gemt de populære måtter væk, efter at TV2 Nyhederne i december kunne fortælle, at de belgiske myndigheder havde trukket måtterne tilbage fra det belgiske marked.

Det var stoffet formamid, der skader forplantningsevnen og er mistænkt for at være kræftfremkaldende, der var blevet fundet i de belgiske måtter.

Men nu fastslår Miljøstyrelsen, at man ikke behøver at frygte de danske puslespilsmåtter. Det skyldes, at koncentrationen af formamid i de danske måtter ikke er nær så høj som i måtterne på det belgiske marked.

Der kan dog stadig være en risiko, hvis man køber sin puslespilsmåtte på internettet.

Læs mere her »

fedt, så er samvittigheden da på plads

Anmeld

21. februar 2011

Mor til L&S

SKØØØØNT

Anmeld

21. februar 2011

Lone Jakobsen

jeg snakkede også med babysam, som sagde at deres ikke indeholdt noget skadeligt

Anmeld

21. februar 2011

Bshizzle

Det var meget heldigt.. .. Brugte dem meget til min søn.

Og har virkelig mange sæt/brikker liggende på lager da familien valgte at købe så vi havde nok..

Anmeld

21. februar 2011

Vial

Skønt. Er bare i tvivl med mine. De er købt på tøjbamsen.dk - altså en netbutik..ihh...

Anmeld

21. februar 2011

<3

KaMa skriver:

Skønt. Er bare i tvivl med mine. De er købt på tøjbamsen.dk - altså en netbutik..ihh...

Hvis det er en dansk internet butik så er de fine

Anmeld

21. februar 2011

Vial

Kirle skriver:

Hvis det er en dansk internet butik så er de fine

Super! Så også lige at de vist har butik i Århus.

Synes bare, at de lugter så grimt.

Anmeld

21. februar 2011

<3

KaMa skriver:

Super! Så også lige at de vist har butik i Århus.

Synes bare, at de lugter så grimt.

Ja det gør sådan noget. Jeg lod vores Alfabet ligge og lufte nogle dage på altanen inden jeg tog det ind. Det gør jeg faktisk med det meste. Og holder alt plastiklegetøjet ude af Tjalfes soveværelse. Selv duploen selvom det er hård plastik det kan være at jeg skal revidere opdelingen lidt

Anmeld

21. februar 2011

Vial

Kirle skriver:

Ja det gør sådan noget. Jeg lod vores Alfabet ligge og lufte nogle dage på altanen inden jeg tog det ind. Det gør jeg faktisk med det meste. Og holder alt plastiklegetøjet ude af Tjalfes soveværelse. Selv duploen selvom det er hård plastik det kan være at jeg skal revidere opdelingen lidt

Det var en idé... uh, jeg lader altså mine sniffe til alverdens forskelligt legetøj natten lang. Det har jeg egentlig aldrig tænkt på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.