"pige 14 måneder, Har RS virus og e rlidt mat, jernmangel?"
Hej Lisbeth Først og fremmest tak for en god brevkasse.
Jeg har et spørgsmål om jerndråber. Min datter er 14 mdr og har aldrig fået jerndråber, men tænker nu om jeg skal til at begynde og give hende dem...
Hun er en dejlig og nem pige, men mens vi hygger, spiser eller lege kan hun bliver helt fjern i blikket. Nu har jeg selv mange gange været nødt til at får jernpiller, og hun ligner meget mig når jeg har jernmangel siger min mor.
Det skal så siges at vi i mandags fik afvide at hun har rs-virussen og hun har nu været syg i 2 uger. Og hun har siden fredags i sidste uge ikke rigtig spist noget. Hun drikker, men ikke så meget som hun plejer...dog er der våde bleer. Hun er kun modermælkserstatning om aften inden hun skal i seng og der spiser hun kun ca 110 ml. Skal jeg begynder på jerndråber? MVH Karen
Lisbeths svar
Hej Karen!
Deter hårdt når ens barn er sygt og ikke spiser så meget, så bliver de lidt slappe.
Når du spørger om hun har jernmangel, så er det for mig et ldit usikkert svar jeg kan give.
Jeg forstår på dig at hun har fået så meget MMe at detikke har været nødvendigt med jerndråber. Da hun blev 1 år ,er du så ikke igang med at give hende almindelige vitamin tyggetabletter. Hvis ja, er hun dækket ind med det hele både vitaminer og jern.
Hvis ikke hun har fået vitaminpiller, så har hun manglet både vitaminer og jern, og så vil jeg råde dig til en snak med din læge.
Håber du kan bruge dette og rigtig god bedring med hende.
God week end.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld