Jeg synes nu ikke at "du" bliver kaldt racist. Jeg synes at Danmark kritiseres for nogle helt konkrete ting som ER foregået gennem de senere år, og som den almindelige dansker ikke har haft indflydelse på. Det var jo ikke "dig" der jog folk ud af Brorsonskirken, eller lagde demonstranter i futtog på frossen jord i timevis...
Jeg synes man skal læse brevet med åbent hjerte og ikke tilbagetrukket i forsvarsposition. Nobody's perfect, og det fremgår også af brevet - men lad os sog indse og indrømme vore fejl og komme videre mod noget bedre!
Rosa
Som jeg skrev før, er jeg også enig i langt de fleste ting, men det er jo stadig at skære alle over en kamp, og det bliver der gjort for alle parters sider ...
Men at jeg ikke er 100% enig, sådan er det jo bare nu engang, er sikkert heller ikke den eneste, ligesom at du/i ikke er enige i de ting jeg skriver ..
Ja vi skal tage vil lære, det skal alle jo, ikke kun Danmark, er enig i at det her land ikke lever op til sit potentiale, så absolut ...
Og ja skrev 'mig/jeg' men mente med det, at der bliver skåret alle over en kamp, omvendt også.
Et fint brev er det da, men jeg må bare indrømme, at jeg ikke kan tage det hele, helt seriøst.
Det burde være et brev til verdenen efterhånden, ikke kun et land ..
Men kære Rosa, det er jo kun 1 menneskes mening det her, og det er intet ondt ment, for et godt initiativ er det da - men jeg føler bare at noget af brevet skulle være formuleret anderledes, hvis det ikke er det ordret der menes 
- Sussie!!