kan man lave selv næsedråber til spædbarn ???

Visninger: 3.986   Svar: 7

Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd

18. februar 2011

Fru Dinesen

Profilbillede for Fru Dinesen
Foto
Emmaljunga combi sælges 1000.- elsker mine skønne unger

Vores Alberte på 6 uger er sååå tilstoppet i næsen ...

Noget man kan gøre, vores apotek ligger ret langt væk og bryder mig ikke om at tage hende ud når hun er så skidt ...

Andet man kan gøre for at få det væk ??? muligvis selv lave næsedråber ??? 

Anmeld Svar

18. februar 2011

sarahb

Profilbillede for sarahb
minihelten-perl epigen.blogspot .com
det tror jeg ikke, ofr det skal være noget der renser og genopretter fugtigheden i nasen og fumrrehårene i næsen må jo ikke tage skade osv.. Så tror det er bedst at komme en tur på apoteket..

Alt for din guldklup...

Anmeld Svar

18. februar 2011

VIPpigen

Profilbillede for VIPpigen
LiljeVanilje... ........ Ups 28+

Find den hjemmelavede opskrift på saltvandsdråber... Til små børn skal du vidst koge vandet inden du kommer salt i, og når det så er kølet ned kan det dryppes ned i næsen... Jeg har hvertfald brugt saltvand til min, og brugte det under graviditeten pga du ikke må bruge otrivin. Men saltvand må du gerne bruge på spædbørn

Anmeld Svar

Til salg:
18. februar 2011

Sabsy

Profilbillede for Sabsy
Søndag med sol - se det er godt!
Da Benjamin var ca samme alder havde han også lidt snotnæse, og vores læge og SP sagde at det måtte man helst ikke.. Det er grundet i St mange forældre kan lave det for stærkt også kan det gå i maven.. Det var det jeg fik af vide.. Og de må jo ikke få salt de små bette børn..

Anmeld Svar

Til salg:
18. februar 2011

Tanja84

Profilbillede for Tanja84
ELSKER bare at være moar <3

Har ikke selv prøvet det, og kan derfor ikke gøre mig klog på det... Men har både læst og hørt flere gange at modermælk skulle være et hit til tilstoppede næser

Anmeld Svar

18. februar 2011

Thalia

Profilbillede for Thalia
Plus
Synes at folk skal holde op med at læse mellem linjerne - der står altså ikke noget!

Modermælk er til enhver tid bedre end saltvandsdråber

Lad være med at læse mellem linjerne - der står ikke noget!

Anmeld Svar

18. februar 2011

Lolli

Profilbillede for Lolli

Fysiologisk saltvand har jo 0,9 % salt i, så det skal man jo ramme ret præcist. Men det er vist ikke bare NaCl (alm. salt). Der er vist også lidt KCl i. Sååå.. jeg ville nok vove at hive hende med til apoteket i stedet for at lave det selv. Men ja, hvis du ammer, så et par sprøjt modermælk - det bruger vi herhjemme og det virker bare super.

Anmeld Svar

Til salg:
18. februar 2011

CamiRon

Profilbillede for CamiRon
Er glad! :)
Fru Dinesen skriver:

Vores Alberte på 6 uger er sååå tilstoppet i næsen ...

Noget man kan gøre, vores apotek ligger ret langt væk og bryder mig ikke om at tage hende ud når hun er så skidt ...

Andet man kan gøre for at få det væk ??? muligvis selv lave næsedråber ??? 

Du kan selv lave saltvandsdråber, men søg lidt forskellige links så du er sikker på at gøre det rigtigt eller ring til sundhedsplejerske eller læge...

Jeg vil dog lige tilføje at du skal være meget opmærksom på din lille pige og hendes næse + vejrtrækning. Der er jo den her rs-virus der florerer for tiden og vi blev indlagt med vores lille pige på 4 uger i søndags fordi hun ikke kunne få vejret. Forinden var hun snottet og stoppet i næsen... Vi regner med udskrivelse i dag, men det har været en hård omgang hvor hun har fået meget hjælp til at trække vejret og holde luftvejene fri. 

Måske et tjek hos lægen ikke var en dum ide? Hun er jo en bette en...  

Det er ikke ment som at jeg vil skræmme dig eller noget men vi blev bare selv så forskrækkede og ønsker ikke det for nogen! God bedring til din lille pige.

Anmeld Svar

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+