Hvad må man som sygemeldt?

Visninger: 1.707   Svar: 15

Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd

16. februar 2011

Anonym

Hvad må man som sygemeldt? Feriemæssigt.

Blive hjemme i sit eget hjem om det er sygemelding under en skade eller graviditet?

Må man tage i sommerhus som sygemeldt med skade eller graviditet? Eller er det strengt forbudt?

Kontanthjælpsmodtagere eller dagpengemodtagere som er sygemeldt, må de gøre nogle af de ovennævnte ting? 

Hold en pæn tone under debatten, ved det for mange er et ømt punkt med kontanthjælp. 

16. februar 2011

Sabina92

Profilbillede for Sabina92
0
Alt kan ske :)

Altså jeg blev sygemeldt allerede i uge 20 med bækkenløsning, jg tog altså på ferie alligevel..

- Jeg undersøgte det faktisk ikke inden, jeg havde brug for at komme lidt væk og det var en gave såå, hvorfor ikke?

16. februar 2011

MetteDN

Jeg er også sygemeldt med bækkenløsning, og så vidt jeg har forstået så må man ikke tage til udlandet, hvis man er på kontanthjælp, med mindre man kan "få lov" af ens sagsbehandler..

16. februar 2011

Angelspot

Profilbillede for Angelspot
14
Tænk at man kan føle så meget kærlighed, for så lille et menneske

Uden at vide det 100% må jeg også sige at jeg har hørt man ikke må tage på ferie når man er sygemeldt. Hvordan man så lige deffinerer sygemeldt ved jeg ikke, men er ret overbevist om at man ikke må tage ud af landet. Og jeg tror faktisk heller ikke engang at man må tage i sommerhus osv, med mindre det er ens eget, hvilket gør det mindre ferie agtigt.

Men igen, jeg er slet ikke sikker, mener bare jeg har hørt om det på den måde her.

16. februar 2011

VIPpigen

Profilbillede for VIPpigen
3
LiljeVanilje... ........ Ups 28+

Selvom du er sygmeldt skal det være sådan kommunen kan komme i kontakt med dig, enten telefonisk, pr brev, eller derhjemme. Det vil sige du kan ikke rejse til udlandet, eller tage i sommerhus, du kan faktisk ikke tage væk i hverdagene som sådan. Jeg fik den melding da jeg havde passet hund hjemme ved min far i sommerferien mens de var på ferie. Jeg skulle have modtaget et brev fra kommunen og det svarede jeg ikke på fordi jeg ikke fik det( hvilket så er en anden del af historien) men da jeg ikke havde givet besked om ferie snuppede de sygedagpenge (de lavede en brøler, og jeg klagede.... Jeg vandt) Jeg så det ikke som ferie, men passede hus og hund, og var kun 14 km hjemmefra. MEN jeg var ikke hjemme, og havde ikke "fået lov"

Til salg:
16. februar 2011

Anonym

Jeg selv synes det er svært at finde hoved og hale i det... 

Det er rigtigt at man må ikke tage til udlandet når man er på kontanthjælp. Det er mere om man må tage i et sommerhus i DK!

16. februar 2011

Anonym

VIPpigen skriver:

Selvom du er sygmeldt skal det være sådan kommunen kan komme i kontakt med dig, enten telefonisk, pr brev, eller derhjemme. Det vil sige du kan ikke rejse til udlandet, eller tage i sommerhus, du kan faktisk ikke tage væk i hverdagene som sådan. Jeg fik den melding da jeg havde passet hund hjemme ved min far i sommerferien mens de var på ferie. Jeg skulle have modtaget et brev fra kommunen og det svarede jeg ikke på fordi jeg ikke fik det( hvilket så er en anden del af historien) men da jeg ikke havde givet besked om ferie snuppede de sygedagpenge (de lavede en brøler, og jeg klagede.... Jeg vandt) Jeg så det ikke som ferie, men passede hus og hund, og var kun 14 km hjemmefra. MEN jeg var ikke hjemme, og havde ikke "fået lov"

Det vil sige, som sygemeldt skal man spørge om lov til at tage i et sommerhus i DK? Uanset hvad man er sygemeldt for/med.

16. februar 2011

Corn

Profilbillede for Corn
0
Me, My Man and our A-team

Det kommer nok an på hvilken sygemelding du har.

En del af helbredelse kan jo fx være at rejse væk i en periode.

16. februar 2011

Anonym

Macaab skriver:

Det kommer nok an på hvilken sygemelding du har.

Har sygemelding inden for graviditet.

16. februar 2011

Sabina92

Profilbillede for Sabina92
0
Alt kan ske :)
Anonym skriver:

Det vil sige, som sygemeldt skal man spørge om lov til at tage i et sommerhus i DK? Uanset hvad man er sygemeldt for/med.

Med det samme de ser deres snit til at hugge ens penge så gør de det..

Jeg fik tilsendt en "lønseddel" som åbenbart var kommet retur til dem, (fejl fra POST DK) Og wupti de snuppede mine penge..

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.