Eksperthjælp: dreng 2 år og 4 måneder, for tynd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.573 visninger
0 svar
0 synes godt om
10. februar 2011

Lisbeth Jess

"dreng 2 år og 4 måneder, for tynd?"

Hej Lisbeth.. Min søn har altid været lidt undervægtig, men syntes bare nu at det er lidt for meget, og er noget nervøs for ham.. Han er 2 år og 4 mdr, vejer 11,2 kg og måler 91 cm. Han er en dreng der spiser og drikker utroligt meget og har altid gjort det, men tager bare ikke på, og er egentligt ved at være bekymret for ham også fordi han spiser som han gør, og hans krop er så "ulækker" tynd og markeret.. Hvad skal jeg stille op?? Og han er vel ikke syg?? Vh Ap

Lisbeths svar

Hej !

Du er lidt bekymret for om din dreng fejler noget, fordi hans vægt er lav, og du synes han spiser og drikker meget.

Når et barns vægt skal vurderes , ses der på vækstkurver, men også på hvordan barnet iøvrigt trives. om han er glad og aktiv, om han ser rask ud,hvordan hans vækst er i forhold til forældre.

Når jeg ser på hans kurver, ser jeg at hans højde ligger på normalområdet, og vægten ligger på den nederste kurve. Du fortæller,, at han altid har ligget lavt vægtmæssigt, så måske er han en dreng som er meget aktiv motorisk og derfor forbrænder mange kalorier.

Han er formentlig blevet set af din læge da han blev 2 år, og han har ikke udtrykt bekymring?

Hvis han spiser godt, og er aktiv og glad, og holder vægten, så se tiden an.

Hvis han ikke er aktiv og ikke er glad, så få ham checket.

Du kan sørge for at han får sødmælk, smør på brødet, fedtstof i maden,samt får noget at spise lige inden han skal sove, en bolle og en banan.. Han skal have små hyppige måltider.

Håber du kan bruge lidt af det her. 

Fortsat held og lykke med ham.

Varme hilsner

Lisbeth Jess 

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.