Eksperthjælp: amning under sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.638 visninger
0 svar
0 synes godt om
9. februar 2011

Catrine Hansen

"amning under sygdom"

Hej Catrine.

Jeg ved ikke helt om det er dig, jeg skal skrive til, men min pige på lidt over 2 måneder har været syg med influenza og er stadig snottet og kan mærke at det irriterer hende!! Vi prøver at suge det ud, og har købt saltvandsdråber men synes bare det varer ved.. Jeg ammer, og hun har altid spist godt ca. hver anden til tredie time får hun mad, men problemet nu er at der kan gå op til 5 timer før hun får noget for hun bliver så ked af det og skriger løs!!

Hun vil kun sutte på min arm, så falder hun langsomt til ro og hvis jeg er heldig kan jeg prøve at tilbyde hende brystet imens hun ligger der og halv sover. Jeg tænker at hendes næse irriterer hende, men hvorfor sutte på min arm og ikke spise?? Det er vildt frustrende, for hun plejer at være en smilende og glad pige der elsker at spise!!

Håber du kan hjælpe os!

Hilsen Fie.

Catrines svar

Hej Fie.

Nu får du først svaret en uge efter du spurgte, og jeg håber at din datter er blevet frisk igen og nu ammer som hun plejer.

Det er altid træls når ens baby er forkølet, for tit har de svært ved at spise ved brystet. Du har dog gjort det du kunne, nemlig at dryppe hendes næse med saltvand, og forsigtig suge snotten ud.

Vi ved fra os selv når vi er syge, at vi ikke har så meget lyst til mad, og det gælder også de små, hvorfor det lyder normalt, at der går længere tid imellem amningerne. Din datter må dog ikke blive dehydreret - dvs mangle væske. Du skal derfor holde øje med om hun tisser, og at tissen ikke er mørk eller lugter koncentreret.

Som sagt får jeg desværre først svaret dig en uge efter du spurgte, da jeg selv har ligget syg med influenza. Jeg går derfor ud fra at din datter er blevet rask igen, og at hun igen er glad og smilende. Skulle du stadig have problemer med hende, må du gerne skrive igen, så svarer jeg dig hurtigere!

Mange hilsner fra Catrine

Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.

Forældre og Fødsel: fogf.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.