Eksperthjælp: baby 3 mdr, født meget for tidligt, svær at få til at drikke AF FLASKE.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.153 visninger
0 svar
0 synes godt om
5. februar 2011

Lisbeth Jess

"baby 3 mdr, født meget for tidligt, svær at få til at drikke AF FLASKE."

Hej Lisbeth

Jeg har født en dreng ekstrem præmatur.. uge 25+0..

Jeg står nu med det problem, at han ik vil sin flaske.. Jeg har min egen sundsplejerske med indover, men har lige et spørgsmål alligevel..

Han vil ikke sin flaske og vi har kæmpet med ham siden jul.. Nu er vi så småt på vej over på 3 gange grød.. da det vil han gerne og det går godt.. igår fik han så vand for første gang og nu nægter han fuldstændig den flaske.. vi kæmpede med ham indtil han blev træt og så spiser han lidt.. det skal lige siges at han aldrig har været oppe på hans daglige behov, men ligger på 70ml pr flaske og nogengange kun 60ml.. så det er ikke meget.. han får kun 5 måltider, da jeg ikke får mere i ham..

dagen ser sådan ud..

kl. 6-7 flaske MME 60-70ml

kl. 10-11 grød med vand/mme

Kl. 15-16 flaske nu, som så bliver til grød her en af dagene..

Kl. 19 grød med vand/mme

Kl. 22 flaske MME 70ml

Han er i fin trivsel, altså tisser fint og har afføring.. udvikler sig flot og er lidt fremmelig i forhold til sin korigeret alder.. Så der kan jeg ikke sætte en finger.. lægern er ikke bekymret for ham, men jeg synes det er trættende med den kamp... kan man gå over på grød om morgenen også nu? eller skal jeg vente lidt endnu med det...

MVH Mette

Lisbeths svar

Hej Mette !

Tillykke mede ham og har udvikler sig fint læser jeg, alligvel meget besværligt med mad.

Jeg savner oplysning om hans vægt  og længde nu.? Hvilken MMe får han?

jeg kan se deter små mængder han tager til sig, derfor min nysgerrighed om hans vægt.

I må jo være tilknyttet en børneafdling som skal råde og vejelde omkring hans mad. Noget siger mig at det han får ikke smager så godt, mon det er Nutrimigen eller profylac?

han er jo så lille at MME er meget vigtig for ham, derfor vil jeg gerne råde dig til at fortsætte med dette. Skift evt, flaske, giv ham af en tudekop, små hyppige måltider, og vand har han ikke brug for,

Hvis det stadig er så svært så skal I have noget mere vejledning fra jeres børneafdeling.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.