"baby 2 månder, ændret spisemønster"
baby 2 månder, ændret spisemønsterHej Lisbeth...
Min pige på 2 måneder, har altid spist godt og ca hver anden til tredie time ammede jeg hende. Hun har været syg, med influenza og er stadig halv snottet, og kan mærke at det irriterer hende når hun skal sove og spise en gang imellem!! Hun har ligesom forandret sig fra den ene dag til den anden, med at hun først vil have mad når der går fire timer og nogle gange fem. Hun skriger løs når jeg tilbyder hende brystet, og det eneste der kan klare det er min arm, som hun kan sutte på.. Og det gør mig frustreret.
Er det normalt, at efter de bliver ældre at de ikke spiser så meget? - Og ikke særligt meget af gangen?? Bliver hun overhovedet mæt nok..
Hilsen Fie
Lisbeths svar
Kære Fie!
Du er bekymret for om din lille datter får mad nok, nu hvor hun pludselig skriger når hun skal sutte og der er 4 til 5 timer imellem maden.deter også frustrende for en mor.
Jeg tror derer flere grunde, hun har været syg, med snot i næsen og har oplevet det var svært at få luft sammtidig med at hun suttede.Måske e rhun lidt længere tid om at få gang i mælken, fordi hun har taget større mellemrum, med maden,og hun bliver hidsig, fordi der skal arbejdes for meget.
Jeg tror, det vil være godt du bruger dagen i dag til at øge din mælkeproduktion , d.v.s slap af, hvil dig am hyppigt, hun skal vækkes og lægges til, gerne hver 3 time.Deter måden at øge mælkemængden på. Dryp hendes næse med saltvand, så du er sikker på hun ikke erstoppet med snot. I dager det produktionsdag og hygge med den lille.
Deter rigtigt at de når de bliver større tager længere tid mellem hvert måltid, men så spiser de også større portioner,og deter ikke det jeg læser her hos dig.
Den sidste grund kan være at du nu er ved tiden hvor du normalt ville have haft menstuation, det kan nogen gange påvirke dem .
Det vigtigste , bevar roen og troen at alt er ok, når du viser det til hende,så slapper hun også af og tager fat. Skriv igen hvis det ikke bliver bedre.
Fortsat held og lykke med den lille pige og rigtig god søndag.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk