Eksperthjælp: Ligamentsmerter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.619 visninger
0 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

Pia Hern

"Ligamentsmerter?"

HEY Pia ...

Jeg skriver fordi jeg begyndt og få mange smerter i underlivet igen, det følse som igamentsmerter som var i starten af graviditeten men som er kommet igen, jeg er i uge 34.. og det skal lige sige jeg også har bækkenløsning... er det okay  ?

Mvh Malene

Pias svar

Hej Malene

Hmm det er jo svært at svare på men det lyder umiddelbart ok. Du skriver ikke om det er din første graviditet eller om du har været gravid før.

Det er nemlig ikke usædvanligt at man har lidt flere smerter når man har været gravid før. Det skyldes at livmoderen bliver lidt mere slap og hænger lidt mere fremad og det trækker i ligamenterne også sent i graviditeten. Det er som elastikker der bliver trukket længere og længere ud. De kan sagtens holde til trækket men det kan nive og gøre ondt særligt når man rejser sig op fra siddende stillinger.

Men nævn det for din jordemoder - hun kan nok give dig en bedre forklaring når hun også samtidig kan se hvor præcis du har ondt. Ligamentsmerter plejer at sidde i siden.

De smerter som ikke er ok under graviditeten er menustrations agtige smerter i forbindelse med plukkeveer. Kraftige smerter er aldrig normalt eller ok men det ved du sikkert allerede ;-)

Held og lykke

varme hilsner fra

Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.