Eksperthjælp: baby 1 måned, luft i maven og græder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.016 visninger
0 svar
0 synes godt om
29. januar 2011

Lisbeth Jess

"baby 1 måned, luft i maven og græder"

Hej Lisbeth.

Jeg fødte den 21.12.2010 en skøn pige. Hun har de sidste 3 ugers tid haft en del luft i maven, og hun ligger og vrider sig, trækker benene op og skriger! Vi var ved lægen og fik konstateret kollik. Jeg har hørt at man kan købe nogen dråber på apoteket (Molycon dråber) som vidst skulle hjælpe på det.. Har du nogen erfaringer med dråberne og er der andet man kan gøre for at hjælpe hende af med hendes smerter ?

Venlig hilsen Mette

Lisbeths svar

Hej mette!

Stort tillykke med den lille pige.som lige nu græder og viser tegn på gener over luft i maven.

Deter ofte i starten at luften generer meget , og ja nogle har effekt af Mylicon dråber.

I kan selv gøre en del.

Når hun har spist er det vigtigt at hun får bøvset godt af, læg hende godt op på skulderen så hendes lille mave trykkes godt ind.Lad hende være der et godt stykke tid, så al den slugte luft kommer ud.

En anden god stilling er at lægge hende på underarmen, med hende hovede mod jeres håndled.Tag fat med den anden hånd, så hun ligesom ligger i en forhøjet bue, det trykker også godt på hende lille mave. Hvis i vugger lidt så har det en meget beroligende effekt.

Småsnak med hende med ro i stemmen, så hun hører at I har styr på det, og det hele nok skal gå. Jo mere ro hos jer, jo mere smitter det af på hende.

Nårt hun ligger på puslepladsen kan du cykle med hendes ben, det masserer  hendes tarme.

Du  kan massere hende med blide bevægelser rundt om navlen med uret.det hjælper også på luften.

Hvis alt dette ikke hjælper, så ved jeg at derer mange der går til kiropraktor. det  har ofte en god effekt.

Nu håber jeg at søndagen bliver bedre, og I og hun får noget ro.

Fortsat held og lykke med hende.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.