"Blodprop i benet"
Hej Pia..
Jeg ved ikke lige hvem jeg skulle henvende mig til herinde på Baby.dk, så det blev altså dig..
Her i julen fandt jeg ud af, efter 4 lægebesøg, både vagtlægen og min egen, samt skadestyen OG sygehus-halløj, at jeg har en blodprop i højre ben.
Jeg har gået med den i en måneds tid inden jeg fik det konstateret, og har derfor haft utroligt stærke smerter. Nu er det heldigvis gået væk, men jeg er selvfølgelig i behandling med blodfortyndende medicin, som jeg skal give mig selv med små engangs-kanyler 2 gange om dagen - hele min graviditet, plus 3 måneder efter... ja, det er en ordentlig omgang, men nødvendigt for, at forebygge nye blodpropper, eller at den eksisterende skal vandre op i min krop og sætte sig uheldige steder.. Jeg går også med støttestrømpe, som jeg skal bruge de næste 2½ år, har jeg fået at vide.. kan jeg næsten ikke overskue, men sådan er det...
Mit spørgsmål lyder på, om jeg kan blive ved med, at stikke mig i maveskindet/mave-dellen lige indtil jeg har født? Jeg mener, maven bliver jo udspilet godt og grundigt, og det kan vel være svært, at finde en god delle, at stikke i.. Nålen er 1 cm lang ca., og den skal helt ind, så det kræver jo liiige lige fedt at ta' fat i - det har jeg heldigvis også nu, men når min mave vokser mere, så bliver det svært at hive en delle ud..?? Eller hvad..
Ved ikke om du har kendskab til dette.. Men tænkte jeg ville høre alligevel.. 
På forhånd tak..
Knus Sille, 15+2
Pias svar
Hej du
Det er ikke mit special område ;-) men jeg vil tro at du sagtens kan finde en delle da du jo også tager lidt på samtidig med at maven vokser.
Men jeg går ud fra at du skal til noget kontrol hos fødselslægerne. Der syntes jeg du skal spørge.
Held og lykke med det hele.
Varme hilsner fra
Pia
Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.
Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk