Eksperthjælp: Smerter efter abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.479 visninger
1 svar
0 synes godt om
21. januar 2011

Pia Hern

"Smerter efter abort"

Hej

Nu vælger jeg og skrive, da jeg har en masse forvirring oven i mit hoved.

Jeg fik en kirugisk abort for knap 5 uger siden, nakkefoldscanningen viste han havde en svær rygmavsbrok i baghovedet  , på daværende tidspunkt var jeg i uge 13. Han var ikke et planlagt barn, i men ønske barn blev han.

Nu kommer alle mine spørgsmål Jeg har ikke fået min menstruation endnu og havde ægløsning for 10 dage siden (ÆT) og havde forfærdelig ondt i min højre side. Men siden da, har jeg haft smerter i underlivet som kommer og går Det mærkes som svien, stikkende og brændende fornemmelse indimellem føles det som om at en niver mig i siden..

Men udover det, er jeg bare så træt oven i hovedet, kan sove hvor som helst det sku være.

Den sidste uges tid, undskyld den måde jeg siger det på har jeg haft (tynd mave) og det kan blive ved langt om af formiddagen, det er så frustrende..

Men her i weekenden, havde jeg en metallisk smag i munden, som dog hurtigt forsvandt igen? Undre mig meget..

Men pga alle de her mærkelige ting, tænkte jeg straks, er jeg mon gravid igen? Men testen viste negativ igår..

Er ved og blive s...... oven i hovedet og håber du måske kan svare mig på alle disse ting

Knus..

Pias svar

Hej du

Hmm, det er meget svært at svare på hvad der foregår i din krop. Har du feber?

Jeg syntes du skal gå til lægen og få ham/hende til at undersøge dig.

Det er ikke ualmindeligt at være træt efter en abort og særligt også når omstændighederne har været som det du har været igennem.

Hvordan har du det med hele oplevelsen?

Dine fysiske symptomer har ikke nødvendigvis noget med din psyke at gøre men jeg kan da ikke lade være med at tænke på, om du på en eller anden måde er stresset. Stress som følge af en traumatisk oplevelse kan også give maveproblemer men jeg syntes uanset hvad, at du skal undersøges af en læge.

Skriv endelig igen hvis du har flere spørgsmål.

God bedring!

Varme hilnser fra

Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Helene1985

Hej igen.

Nu vælger jeg lige og svare tilbage

Jeg har ingen feber og synes jeg er noget der til rent pyskisk at jeg er kommet oven på, glemt blir det aldrig, men blir nød til at fortrænge det, så jeg kan komme videre..

Har stadig ikke fået min menstruation og ved godt der kan gå mellem 4 og 6 uger, før den dukker op igen

Men oven på alt det andet, som jeg døjer med rent fysisk, har jeg fået en stærk smerte i lænden og har side stik i højre side, som kommer og går?

Nu har jeg fået tid hos lægen på torsdag, for at se om der måske er noget "galt"

Men tak for dit svar tilbage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.