Eksperthjælp: 12 uge forhøjet stofskifte.hvad sker der?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.052 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. januar 2011

Lisbeth Jess

"12 uge forhøjet stofskifte.hvad sker der?"

Hej Lisbeth, jeg er nået i 12. uge i min gravidetet, jeg fik ved i sidste uge at jeg har forhøjstofskift, jeg vil bare hører om, hvor farlig det er for barnets udvikling, er jeg forsinket for at begynde tage medicin eller er det forsent for batnet...beder dig om noget svar på de ting som jeg går at bekymre mig over...har det meget skidt siden fik jeg ved det... på for hånd tak

kærlig hilsen

manuella   

Lisbeths svar

Kære Manuella:

Klart du er nervøs, når du lige har fundet ud af du hare forhøjet stofskifte og hvad med barnet?

Først tillykke med at du er blevet gravid, deter nemlig svært, når derer forhøjet stofskifte, så deter positivt.

Fosterets egen skjoldbruskkirtle er også dannet i 12 uge,så den er sikkert normal

Der.næst skal du hurtigst muligt sættes i behandling med medicin som normaliserer dit stofskifte, er du blevet henvist, eller er du allerede startet med medicin?

Din graviditet kan blive lidt problematisk, du skal følges nøje med blodprøver og da der er lidt større risko for en spontan abort, skal du  skånes i starten, d.v.s du nok skal sygemeldes.

Derer også en risiko for en for tidlig fødsel, derfor skal du følges nøje på den afdeling, hvor du er sat til at føde.v.s det blir et tæt samarbejde mellem både en medicinsk afdeling og en obstetrisk(fødeafdeling) så du blir bedst reguleret  med medicinen.

Medicinen skader ikke dit barn , det vigtige er at dit stofskifte bliver normalt, således at dit barn trives bedst muligt .

Nu håber jeg`, du kan bruge nogle af disse svar, ellers skriv igen så jeg kan uddybe endnu mer .

Fortsat held og lykke med graviditeten.Pas godt på dig selv

Varme hilsner

Lisbeth Jess 

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

manuella

Kære Lisbeth

Tusind tak for din hurtig svar,Ja, jeg fik ved i sidste uge at jeg har for højstofskift, man jeg tror faktisk at der blev taget blødprøver i uge 8 til nakkefodscanning,fra det prøver fandt de ud af jeg har for højstofskift..

hvad så hvis min stofskift for højet i uge 8. kan man så sir at der er større risiko for abort eller hjerne skallet barn... ???

jeg går på tirsdag til nakkefodscanning og en lægeundersøgelse på hosp.jeg har ikke fået noget medincin endnu og jeg synes min læge tog det stille rolig...

kærlig hilsen

Manuella

Anmeld

16. januar 2011

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Kære Manuella!

Når din læge tager det så roligt, så vælger jeg at tro,at dit stofskifte er så let forhøjet ,at han er usikker på, om du skal have medicin.

Når du er så bekymret , anbefaler jeg, du ringer til ham imorgen og får en akuttid og beder om at blive lyttet til og en forsikring at du bliver taget alvorligt og kommer til de nødvendige læger.

Klart du tænker ,om der nu er noget galt med barnet, fordi du har forhøjet stofskifte, jeg kan kun sige til dig at fordi dit stofskifte er forhøjet , er det ikke det samme som dit barn bliver hjernekadet.

Ro på nu, og gå til din læge og få den støtte du har brug for.

Du må gerne skrive når du trænger  til at hælde af.

Knus herfra og pøj pøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.