"4 år , skiftevis tør og med ble om natten"
Hej Lisbeth...
Jeg har en søn på 4 år som er delebarn(han er hos sin far hveranden weekend)
Hans far siger at han slet ikke bruger ble hos ham om natten og altid er tør om morgenen..men jeg har prøvet så mange gange og lade være med at give ham ble på, og han er altid våd, selvom jeg tager ham ud og tisse inden jeg går i seng....
Jeg er så frustreret, kan det virkelig passe at han kan være tør hos sin far og ikke hos mig???Ved ikke om det er noget han bare siger, for at gøre sig bedre end mig (kunne han godt finde på) men ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg har givet ham ble på igen, for jeg syntes at det var så synd at han var våd om morgenen og ked af det......
Han har ikke brugt ble om dagen, siden han startede i børnehave (okt 2010)
Lisbeths svar
Hej! Deter da også så frustrende, når du hører han er tør hos sin far og når han så kommer hjem er han våd.
Han har været uden ble siden oktober og deter jo flot at han indimellem er tør om natten.
Forsøg at lade være at tolke, at han siger det for at genere dig, nogen gange kan børn være tørre i perioder og når de så kommer hjem er det lige som at starte forfra igen. Deter rent held. Du gør det helt rigtige giver ham ble på igen.
Lige pludselig er han også tør hos dig og så kan du fjerne bleen.Tag det roligt , og vær så afslappet som muligt overfor din søn.Så kommer det.
Jo mindre fokus der er på, om han er tør eller våd, jo bedre, det giver mindre stress hos både mor og barn.
Håber du får lidt ro med det her.
Held og lykke med din søn fremover
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk