Eksperthjælp: Iskias smerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.879 visninger
0 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

Pia Hern

"Iskias smerter"

Hej Pia

I min første graviditet for snart2 år siden begyndte mine iskiassmerter omkring 12 uge. dét skal lige siges at jeg aldrig har døjet med det før og kun lidt siden. Ihert fald slet ikke i samme grad som under graviditeten. Jeg blev henvist til fys. og midlertid sygemeldt da jeg arbejdede som kok, hvilket jeg stadig gør. Hele forløbet dengang endte i sygemelding resten af graviditeten da jeg ikke kunne stå eller gå ret meget før smerterne meldte sig i balde og ben. Ligeledes kunne jeg ej heller sove om naten pga. smerterne.

Nu er jeg så gravid igen med nr.2 og i uge 12. Desværre meldte smerterne sig igen for et par uger siden og denne gang er dét både lænd, balder og ben. Jeg gik selvfølgelig straks til min massør og forventede nok mirakler for hurtigt :-( Nu har jeg så suppleret ham med fys. og øvelser som jeg endnu ikke synes hjælper. Det skal dertil siges at jeg nåede at arbejde 3 dage efter jul og har nu været sygemeldt en uge for at give dét ro og behandlingerne tid til at virke. Jeg arbejder stadig som kok og er den eneste i køkkenet til at lave mad til én hel skole. Dét skal siges jeg har jordens bedste job!!! Men jeg tror desværre at mit job er for hårdt for min krop når jeg er gravid :-( da jeg står op og går rundt hele dagen. Men synes måske også det er for tidligt at "give op"

Hvad er dit råd? Min egen læge har sagt jeg måske skal overveje at snakke med min chef om alternative arbejdsopgaver indtil min barsel begynder??

Pias svar

Hej Du

Tillykke med den lille baby i maven!

Jeg forstå godt at du er ked af at skulle sygemelde dig allerede.

Akupunktur har vist sig at have en meget gavnlig effekt på isias smerter så jeg vil anbefale dig at høre der hvor du skal føde, om de har akupunktur tilbud til gravide. Mange fødesteder har jordemødre som giver akupunktur til gravide. Her kan man få akupunktur mod kvalme, carpaltunnel syndrom og lænde- og iskias smerter.

Alternativt kan du finde en lokal akupunktør men det må du jo så selv betale for.

Held og lykke med det.

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.