"4 månder vil ammes hver 2 time natten igennemHej"
Hej
Jeg har en lille søn på 4 måneder som trives og er glad. Han vil spise ganske ofte også om natten hvor han vågner i 1,5 til 2 timers intervaller.
Han bliver ammet - men har fået lidt modermælkserstatning til tider. Vi giver ham risgrød 2 gange om dagen.
Han bliver godt aktiveret i løbet af dagen.
Ydermere sover han isengen ved siden af mor og ikke i sin vugge. Men går ud fra at sove i sengen giver ekstra tryghed og dermed bedre søvn?
Har du nogen gode ideer til hvad man kan forsøge med ifht at få ham til at sove lidt længere stræk eller er det noget man bare må stå igennem.
Lisbeths svar
Hej! Tillykke med sønnen, som lyder som om han e ri fin trivsel på alle måder.
Han vil måske lige have lige ofte mad nok om natten.så I ikke får sovet så meget allesammen.
Jeg har et par forslag som i kan snakke om og forsøge jer med.
Hvis han skal kunne sove 4 til 6 timer i et stræk uden MAD skal han være fyldt godt op gennem hyppig amning om eftermiddagen,det er ofte det tidspunkt hvor mælkemængden er lidt nedsat fordi dagen måske har været lidt travl.
Nu er det jo weeek end så eftermiddagen i dag kunne blive projekt mælkestimulation og opfyldning af sønnen.til en god nattesøvn.
Selvfølgelig er det let og også trygt for baby at sove i jeres seng, alligvel har han nu en alder hvor han siger mange flere lyde og bevæger sig meget mer end da han var helt spæd. De lyde gør at han/I vågner og så ender det med mad, hvor han måske kunne sove videre i vuggen, med en kærlig hånd og en sut.
En anden mulighed som jeg .kan se I har forsøgt er at supplere med MME, hvis I fornemmer at han ikke er ordentlig mæt til natten.
Jeg håber I kan bruge lidt af dette, så nætterne bliver bedre og I får den søvn som er nødvendig.
Hav en god søndag og held og lykke med sønnen fortsat.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
I skal måske også¨finde og så småt begynde på en putterutine, som gør at du kan komme endnu mer på banen.
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk