Opret gratis profil  

Eksperthjælp: 2,5 måned gylpen og opkastning

Visninger: 1.941   Svar: 0

"2,5 måned gylpen og opkastning "

Hej Lisbeth

Jeg sidder her og tør næsten ikke at gå i seng og sove...

Min søn, der er født den 28.10.2010, har siden fødslen haft store problemer med næsten alt, hvad der vedrører spisning. Først måtte jeg opgive at amme, fordi han ikke kunne finde ud af at sutte. Så kunne han ikke tåle Profylac (han er dobbelt disponeret for allergi), fordi det gav ham forstoppelse. Så forsøgte vi med grøn Allomin, blå Allomin, Enfamil AR og til sidst gik vi tilbage til grøn Allomin igen, fordi det var den eneste, der kunne holde hans lille mave i gang.

Desværre gylpede han også ualmindeligt meget - nogle gange i kaskader, så maven blev helt tømt på éen gang. Det var dog til at leve med, men samtidig var han aldrig rigtig tilpas, og han havde rigtig meget luft i maven. Dertil kom, at han ville spise hele tiden og aldrig rigtig virkede mæt.

Så forsøgte vi med Mylicon-dråber, og SÅ troede jeg, at nu var lykken da endelig med os...På mirakuløs vis fik han mere ro i maven og sov allerede den første nat 7½ time, hvorimod han inden da max. sov 2 gange 1½ time pr. nat. Han blev nu også ordentligt mæt, og der kunne nemt gå 3 - 8 timer mellem måltiderne.

Men nej... Så kom næste problem... Han gylper ikke længere en masse mælk op, men nu gylper han istedet noget vand-lignende noget op, som gør, at han nogle gange ikke kan få luft. Det virker som om, det er meget ubehageligt for ham og smager grimt, også når han "bare" får det op i munden.

Min læge lovede i onsdags, at han ville henvise ham til undersøgelse på børneafdelingen, men det er jo ikke noget, der sker lige med det samme...

Jeg tør efterhånden ikke kigge væk fra ham bare et øjeblik. Jeg har flere gange måttet hive ham op fra gulvet eller skråstolen, fordi han ikke kunne trække vejret. Når jeg hiver ham op, får han dog hurtigt vejret igen, men er naturligvis bange og ked af det efterfølgende.

Bedst som vi sidder og har øjenkontakt, og han smiler og pludrer, får han et "skvulp" op i munden, og så bliver han urolig og grædende.

Jeg er også bange for, at det skal gå ud over hans motoriske udvikling, fordi han det meste af tiden hænger på min skulder, fordi han der bedst kan "komme af med skvulpene".

Jeg er mor til tre børn, og jeg syntes ellers, at jeg havde en masse erfaring at trække på. Men nu ved jeg snart ikke mine levende råd.

Kan det være den grønne Allomin eller måske Mylicon-dråberne, der nu er et problem ?

Min sundhedsplejerske har også luftet mistanken om tilbageløb af mavesyre, men jeg synes ikke rigtig, at jeg kan finde så meget information om det på nettet.

Eller er der måske noget helt andet, der falder dig ind, når du læser om vores problemer ?

Hilsen og på forhånd tak

fra en desperat og træt mor, der sover med det ene øje åbent...

Lisbeths svar

Hej!

Sikke dog en stor næsten ubærlig bekymring du /I står i- Deter så svært når du oplver hans vejrtrækning blir lidt dårlig så du må hive ham op.

Forstår du ikke tør sove, for duer bange.

Når jeg læser din beretning tænker jeg på at ham lider af nedre mavemundsforsnævring, du kan slå det op under pylerostenose. Deter en rimelig hyppig lidelse, som let kan behandles.

Din sundhedsplejerske refererer til reflux, det kan det også være og så kan det behandles med medicin.

Der går tid til at blive henvist til en børneafdeling med mindre deter akut, og som du beskriver det så mener jeg at hans trivsel, vejrtrækningsproblemer når han gylper,og adfærd berettiger til en akut indlæggelse.

Så deter lægvagten som skal henvise dig akut til en børneafdeling så du ikke skal stå med ansvaret alene.

Du skal fortælle alt det du beskrev til mig, om din bekymring og du ikke magter at han har det så skidt og kræve han bliver hjulpet/set af en børnelæge(en speciallæge)

Nu ønsker jeg dig held og lykke,håber at delytter og tager sig godt af ham. Husk du er en erfaren  mor, som er godt til at observere ham . Forældres bekymringer skal tages alvorlige

Varme hilsner Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Gå til kategorien "Ordet er frit"
Til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333