Eksperthjælp: Fødsel og smerte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.057 visninger
0 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

Pia Hern

"Fødsel og smerte"

Kære Pia,

Jeg vil bare sige dig så indeligt tak for din bog Fødselsmerte. På trods af titlen kan være lidt skræmmende, så synes jeg at det er en af de mest fantastiske fødselsbøger jeg har læst!! og jeg har læst mange, både på dansk og på engelsk).

Jeg synes det er en bog alle gravide burde læse, uanset om det er første barn eller om de har prøvet at føde før! Du tager den fødende alvorligt, og gennemgår på en rigtig god måde fødslen, og alle de mange forskellige faktorer der spiller ind når man taler om smerte og smerteoplevelse, -og din gennemgang af smertelindrende medicin og alternativ smertelindring er rigtig rigtig god. Man får et godt overblik, og har noget at vælge udfra. Hvad synes man passer bedst til mig og mine forestillinger om at føde.

Venlig hilsen mig der har født 3 børn. Første barn i en lang, voldsom  og traumatisk fødsel, anden fødsel var blot lang og tredie fødsel var endnu længere men foregik hjemme sammen med 2 jordmødre (en privat og en fra det offentlige)

Pias svar

Hej dig der har født 3 børn;-)

Tusind tak for din ros. Jeg har heller aldrig været særlig glad for titlen og hvis jeg skulle skrive den i dag så ville jeg have vælge en anden titel.

Jeg syntes stadig at det er vigtigt at tage alle faktorer med i sin forberedelse til fødslen - både de fysiske og de mere mentale. Selvom det er kroppen der føder så har vi jo vores hoveder med til fødslen. Og vores tanker og følelser har langt større betydning for fødslen end vores krop.

Ha' det rigtig godt.

Varme hilsner fra

Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.