Eksperthjælp: 5 uger , græder om aftenen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.086 visninger
0 svar
0 synes godt om
5. januar 2011

Lisbeth Jess

"5 uger , græder om aftenen"

Hej Lisbeth.

Min kæreste og jeg har fået en lille pige d. 24 November 2010, så alt er nyt for os og en gang imellem frustrende da vi ikke ved hvad hun vil. Jeg går alene med hende, da min kæreste er startet på job igen, så jeg skal have fundet en rytme for både hende og jeg angående hendes sovning. Vores problem kommer mest om aftenen, hun virker så overtræt at hun skriger løs og er så ked af det!! Vi kan ikke få hende til at sove, og den ender for det meste med at hun først falder til ro ved midnat og endda senere.. Hun vil ikke bruge sut, så vores arme bliver suttet løs på, og ved godt at det er pga tryghed at hun gør det, men det går jo ikke i længden.

Hvad kan vi gøre for at det bliver bedre, og hvad gør jeg galt om dagen??- og er der noget i vejen md hende måske?  Hun kan godt lide at køre i barnevogn, men det kan man jo ikke hele tiden gøre før hun gider at sove! Håber du kan hjælpe os.

Hilsen Fie.

Lisbeths svar

Kære Fie! tillykke med jeres lille pige som I er ved at lære at kende.

Deter svært at være nye forældre , og bekymringerne bliver hurtigt  store, specielt hvis hun græder og I vil så gerne kunne hjælpe hende til at sove.

Jeg vil berolige dig og sige du gør det helt rigtige, så lille et barn kan du ikke lægge og så tro st hun sover . Hun har brug for at mærke jer, og det gør hun bedst i jeres favn. Når hun græder fortæller hun et eller andet som I måske nu allerede er ved at kunne skelne, Sult, en tør ble, en bøvs, ubehag, lidt ondt i maven, eller måske græder hun bare uden der lige er en grund.Deter ofte luft i maven der generer, så deter vigtigt hun får bøvset godt.

De fleste børn har en periode i døgnet hvor de er urolige, græder og er svære at trøste. Mange har det om aftenen, og det er jo egentlig godt, for der er man i de fleste familier to til at holde, bære give mad sidde, vugge eller gå.Så er det far skal på banen, så lærer han også sit barn endnu bedre at kende.

Hvis du har givet hende den mad hun har lyst til,, så læg hende godt op på skulderen, så hendes mave blive trykket mod jer, den stilling kan mange børn godt lide  .

En anden model, er at ligge hen de på underarmen, så bliver hendes mave også trykket godt. hovedet skal vende mod hånden, og når du holder med den anden også så er det let at gå eller sidde med hende.

De fleste ammer hyppigere sen efterrmiddag og aften og deter helt normalt( nu tror jeg bare at du ammer)hvis du giver MMe, er hun sikkert også mere sulten sidst på dagen.

Forhåbentlig blir hun rolig og slapper af når hun hænger hos jer, småsnak me dhende blidt og kærligt, græder hun så siger du, ja men deter ok, du må gerne græde, vi er her og passer på dig.Bevar roen, det smitter til hende. Fortæl dig selv  du er en vidunerlig mor og du gør alt hvad der er bedst for dit barn.

En slynge e rogså god at putte dem i, det gir tryghed og sikrer de får den kropskontakt de har så meget brug for.Hun har ligget i din lune livmoderhule i 9 måneder, og  derfor er det godt at efter ligne hulen på en eller anden måde.

Hvis du orker så forsøg igen med en sut, de runde af naturgummi kan man  mange børn godt lide. Når du putter den i munden på hende, så træk en snip af en tøjble igennem ringen, så øver den et let pres på sutten, så den blir i munden.Inden da, så forsøger du med et blidt pres at få hende til at kunne sutte på den.hun må gerne brokke sig lidt, se om du kan få hende til at tage den.Bøj hånden lidt sammen ove rsutten og hendes mund,det kan nogen gange lykkes på den måde.

Jeg tror du har et dejligt normalt barn, som græder fordi derer noget der generer på en måde som jeg har beskrevet.Håber det her kan hjælpe dig lidt. så I får lidt mere ro på.

Varme hilsner

Lisbet jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.