"6 måneder og starte med kød, hvordan og hvilket"
Hej. Min søn bliver 6 mdr. den 1 Januar. Min sundhedsplejerske har sagt at jeg gerne må begynde på moset kød til ham. Mit spørgsmål er så hvad for noget kød må jeg bruge til ham og hvordan skal det tilberedes? Skal det koges, steges eller i ovnen? Det med kød er helt nyt for mig da det er mit eneste barn. Min søn er sund og rask og fejler ikke noget. Græder næsten ikke og er i det hele taget meget nem. Han har ikke fået tænder endnu.
På forhånd tak 
Lisbeths svar
Hej!
Ja lige pludselig sker der nye ting og du skal til at bruge mere tid til at lave mad til ham.
Et 6 måneders barn skal have lyst kogt kød, d.v.s kylling, svine, kalvekød, fisk, kalkun.
Hakket kød er til at mose, du kan lave små bitte kødboller, som minifrikadeller, koge dem i vand og have i fryseren til at tage ud.Kylling og kalkun koges også, og så kan du enten blende eller køre det igennem en persillehakker.lave små portioner og fryse. Kogt hvid fisk kan du også lave små portioner af som du kan tage fra.
N år du starter moser du en lille bolle af ovennævnte i hans grøntsagsmos, så han vænner sig tilsmag og konsistens.De næste måneder giver lejlighed til at prøve forskellige ting.
De fleste spiser som resten af familien når de er omkring 1 år.
Du skal ikke krydre hans kød, ej heller bruge salt , løg eller andet .
Håber du kan bruge noget af dette, og held og lykke med ham. Varme hilsne r
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld