Eksperthjælp: gravid i uge 24 , har galdesten.medicin og operation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.940 visninger
1 svar
0 synes godt om
26. december 2010

Lisbeth Jess

" gravid i uge 24 , har galdesten.medicin og operation?"

Hej Lisbeth.

Jeg er i uge 24 og har en galdesten jeg fik konstateret før jeg blev gravid.

Jeg får tit andfald og jeg tager intet medicin for det, kan jeg tage medicin når jeg er gravid? Kan jeg opereres for galdestenen når jeg er gravid?

Hilsen Leyla

Lisbeths svar

Kære leyla!

Ja deter smertefuldt at have galdesten, så når anfaldende kommer har du mange smerter.

Du kan selvfølgelig få smertestillende medicin for dine anfald, du skal snakke enten med din egen læge eller den læge der har tilsyn med dig på obstetrisk afdeling.

Galdesten kan man gå med i lang tid uden symptomer, når anfaldende kommer  er der sikkert mange sten i galdeblæren.

Om man vil operere dig er jeg usikker på, duer kun i uge 24, og et indgreb indebærer altid en risiko.

Det kan selvfølgelig blive akut, hvis en sten sætter sig fast og lukker for galdeudgangen, men det håber jeg du undgår  her mens du er gravid.

Snak med din læge, få en henvisning både til obstetrisk afdeling og mave -tarm kirurgisk afdeling, så de sammen kan se, hvad der bedst for dig og dit ufødte barn.

Indtil da undgå  æg,fede røgede spiser, og olie i maden, så du minimerer dine anfald.

Håber dette gav lidt klarhede. ellers skriv igen.

Fortsat held og lykke i din graviditet, og jeg ønsker et rigtig godt nyt år.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Sudenaz

Hej Lisbeth.

Tak for hjælpen.

Hilsen Leyla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.