"8, 5 måned, hvor meget MME?"
Hej Lisbet.
Min datter er 8 ½ mdr og vi er lige stoppet med flasken inden middagsluren, så hun får kun 1 flaske nu og det er inden sengetid om aftenen.
Dvs vi IKKE når op på de 400 ml MME længere og vi er startet på Jern dråber, men går over til pulver i stedet da hun ikke kan lide dråberne... Plejer de at få ondt/hård mave når de får jern??
Indtil nu har jeg lavet hendes havregrød med MME samt hendes kartofler, grønsager og kød most med gaffel sammen med MME (lige så meget for at nå lidt over de 400 ml MME) Men nu når vi starter på jern kan jeg så begynde at bruge sødmælk i havregrøden samt aftensmaden i stedet for MME?? Eller skal jeg fortsætte med MME??
Jeg ammer ikke længere..
PFT - Og glædelig jul..
Lisbeths svar
Hej!
Du skriver at din datter kun får en flaske MME om dagen, og om du skal fortsætte.?
Indtil barnet er ca 1 år, skal den største mælkemængde stadig bestå af MME, enten på flaske, kop eller blandet i mad.
Hun skal i døgnet have ca 7-800 ml
Derfor anbefaler jeg, at du bibeholder mindst 2 flasker i døgnet, så undgår du også at give jern.
Lav havregrøden på MME, samt mos grøntsager med MME.Hun er jo sikkert blevet god til at drikke af kop, siden du har sløjfet flaskerne.Du kan servere hendes MME i en kop, så hun når op på den mængde hun skal have.
Du har ret hun må også gerne få noget sødmælk ved siden af, men ikke den mængde så hun kan undvære MME.
Jern er hård ved maven, de får lidt hård mave og kan få mavekneb.
Nu håber jeg det gav lidt afklaring. Fortsat held og lykke med hende og rigtig glædelig jul.
Varme hilsne r
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk