"amning og narcose,hvordaner det? samt baby med væske i mellemøret"
Hej Lisbeth..
Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe med..
Desværre skal jeg ind og have lavet en udskrabning pga at jeg stadig har lidt moderkage siddende tilbage efter fødslen af min datter (Kejsersnit) for 6½mdr siden... Men da jeg stadig ammer, er jeg selvfølgelig nervøs for narkosen og om jeg må amme min datter bagefter?? Og kan jeg risikere at amning stopper pga narkosen?? Jeg ville blive rigtig ked af det, hvis amning gik i stykker pga det, jeg føler mig overhovedet ikke klar til at stoppe med at amme endnu, og både min datter og jeg nyder det rigtig meget...
Det andet spørgsmål er ang Matilde, vi var til lægen idag, da hun har hostet og været snottet de sidste 14 dage, og så er hun begyndt og sove rigtig dårlig, hun har sovet igennem siden hun var 1½ mdr, så det var jo en hel uvant situation og stå i igen. Lægen sagde at hosten og snottet var almindelig forkølelse, men han kunne se at hun også havde væske i mellemøret.. Så nu vil jeg hører om det er helt slut med at gå i svømmehallen?? Vi går til baby svømning hver fredag, dog har vi ikke været afsted de 2 sidste fredage, men håber da stadig vi kan fortsætte???
Lisbeths svar
hEJ !
Sikke da noget atder sidder en rest moderkage, som du nu skal have lavet en udskrabning for. M.h.t amningen er der ingen problemer i at opretholde en amning efter narcosen.
En udskrabninger et kort indgreb, med en let narcose, så deter hurtigt ude af kroppen.Håber det hjælper godt og du hurtigt kommer ovenpå igen.
De stoffer der bedøves med i dag er meget hurtigt ude af kroppen, husk dog at fortælle du ammer.
forkølelsen og væske i mellemøret sker ofte når de er små. Det er ubehageligt for dem, for det gør ondt, specielt når de ligger ned. derfor er det en god ide at hæve hovegærdet lidt, så sover de bedre.
Du kan med stor fordel dryppe næsen med saltvand, så hun nyser snottet ud, er det sejgt og svært for hende, kan du fjerner det med vat, som du har rullet til en tynd spids. Den drejer du forsigtigt i næsen, så det kommer med ud.
Om du skal svømme med hende er lidt svært, vandet er sikkert dejligt varmt, men hun når vel at blive afkølet både før og efter, og det er ikke godt for hende når hun er forkølet.
Hun er vel opgså pjevset, så måske er det ikke lige nu der skal svømmes, men derimod når hun er frisk igen.
Håber du finder ud af hvad der er det rigtige for jer.
Fortsat held og lykke med hende og god bedring til dig.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk