Eksperthjælp: skader triste tanker babyen under en graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.945 visninger
0 svar
0 synes godt om
7. november 2010

Lisbeth Jess

"skader triste tanker babyen under en graviditet?"

Hej Lisbeth.

Jeg er gravid i uge 33 og jeg vil lige høre om ens barn kan tage skade, hvis jeg går og har en del at tænke på og på mange tidspunkter er tris? Jeg har hørt at det kan give ens ufødte barn f.eks. damp ? Er det rigtigt ? Kan barnet overhovedet tage skade ?

Hilsen den bekymrende..

Lisbeths svar

Hej Bekymrede snart mor !

Du er bekymret for om du skader dit ufødte barn  med triste tanker.

Du er nu i 33 uge og fordi du tænker triste tanker får dit barn ikke Damp.

Damp ,eller ADHD som det i dag kaldes, skyldes  forandringer i hjernens signalsystem, og skyldes ikke triste tanker.

Når du går og har det skidt og er trist, er det nok mest dig der lider, barnet optager næring som det skal.Og du har vel fulgt de normale graviditets undersøgelser, som forhåbentlig har været normale.

De triste tanker kan skyldes mange ting. Måske er du bange for, om du kan klare ansvaret som mor, om du dur og bliver en god nok mor. Måske er du bange for fødslen. Der kan være problemer  i parforholdet eller andre steder, som gør dig trist.

Selvom dit barn ikke direkte tager skade , vil jeg anbefale dig at få snakket med din læge om dine triste tanker, så du kan få en henvisning til en psykolog og få ryddet op i de triste tanker.og finde  glæden og de positive forventninger til din mor rolle.

Deter vigtigt, du har det bedst muligt, når du skal føde og  tage dig af dit barn efterfølgende. For en fødsel ,amning og mangel på søvn kan virkelig få en kvinde længere end i de triste tanker, fordi overskuddet er lille.

Husk det er en styrke at række ud og bede om hjælp.

Håber du kan brueg lidt af det her. Hvis du vil have mere specifike råd, så skriv igen

Fortsat held og lykke og hav en god fødsel.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.