Opret gratis profil  

Metformin og bivirkninger

Visninger: 2.133   Svar: 23

123 »

Besvar indlæg Anmeld indlæg
5. november 2010

Hej piger

Er der nogen af jer, der har erfaringer med Metformin?

Jeg er lige trappet op til 3 piller dagligt og glemte selvfølgelig at tage en pille til frokost i dag. Kom i tanke om det kl 15:30 og skyndte mig at spise en, men nu kan jeg ikke helt finde ud af om det er en god idé at tage en til aftensmaden eller springe over.

Både min læge og damen på apoteket sagde, at hvis jeg glemte en pille til frokost måtte jeg IKKE bare spise to om aftenen.

Derudover synes jeg at pillerne påvirke min smagssans - eller i hvert fald min lyst til mad. Jeg kan ikke rigtig finde på noget jeg har lyst til at spise. Nogen der har haft det på samme måde med Metformin? Og fandt I på noget som I godt kunne spise og som samtidig er sundt/følger kisskuren?

Nå, det blev lidt langt - men alle erfaringer med Metformin er velkomne

Hilsen Maria

Profilbillede for SussieThyssen Denne profil er PLUSmedlem Denne profil har Foto Garanti
263 lodder
Kast en lille sten af omsorg i vandet, og se ringene sprede sig!
5. november 2010
Maria S. skriver:

Hej piger

Er der nogen af jer, der har erfaringer med Metformin?

Jeg er lige trappet op til 3 piller dagligt og glemte selvfølgelig at tage en pille til frokost i dag. Kom i tanke om det kl 15:30 og skyndte mig at spise en, men nu kan jeg ikke helt finde ud af om det er en god idé at tage en til aftensmaden eller springe over.

Både min læge og damen på apoteket sagde, at hvis jeg glemte en pille til frokost måtte jeg IKKE bare spise to om aftenen.

Derudover synes jeg at pillerne påvirke min smagssans - eller i hvert fald min lyst til mad. Jeg kan ikke rigtig finde på noget jeg har lyst til at spise. Nogen der har haft det på samme måde med Metformin? Og fandt I på noget som I godt kunne spise og som samtidig er sundt/følger kisskuren?

Nå, det blev lidt langt - men alle erfaringer med Metformin er velkomne

Hilsen Maria

Jeg får Metformin eller Orabet, alt efter hvad der nu er billigst lige den dag jeg skal have en ny portion piller hver 3. md.
Men har aldrig oplevet nogen bivirkninger overhovedet.
Men tag en snak med lægen om bivirkningen, de skal nemlig indberette alle bivirkninger anyway.

Hvis du glemmer at tage en, og først får taget den senere, så tag den..og ryk tiden lidt før du tager den sidste og tag så et stykke brød til, så din mave og krop får lidt at arbejde med. Men du kan også bare springe den over..det er ikke jordens undergang at det sker en sjælden gang imellem og du får en mindre end du plejer.
Er man distret kan man også blive i tvivl om man nu også fik taget den, men så er det bedre at lade være at tage en, bare for en sikkerhedsskyld.
Du har nemlig bedre af at have lidt for meget sukker i kroppen, end at gå i chok, fordi du har for lidt sukker i blodet.

Kærligst
Sussie

>>> Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar<<<

Interesseret i Personlig Udvikling?
Tjek vores nye og spændende kurser!
Besøg http://livsviden.dk/

7. november 2010

Tak for dit svar, Sussie

Jeg tog også en pille den aften alligevel, og det skete der jo ikke noget ved, så jeg kan vist godt slappe lidt af, hvis det sker en anden gang at jeg glemmer en pille .

Profilbillede for SussieThyssen Denne profil er PLUSmedlem Denne profil har Foto Garanti
263 lodder
Kast en lille sten af omsorg i vandet, og se ringene sprede sig!
7. november 2010
Maria S. skriver:

Tak for dit svar, Sussie

Jeg tog også en pille den aften alligevel, og det skete der jo ikke noget ved, så jeg kan vist godt slappe lidt af, hvis det sker en anden gang at jeg glemmer en pille .

Helt fint..det gør jeg også selv.

>>> Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar<<<

Interesseret i Personlig Udvikling?
Tjek vores nye og spændende kurser!
Besøg http://livsviden.dk/

anna-jonas

7. november 2010

Jeg får også metformin, og glemmer næsten at tage den dagligt.....................den bedste kur mod min type 2 diabetes ville være vægttab, så det må jeg igang med.

Der sker ikke noget ved at springe tbl. over i ny og næ.....................andet end at blodsukkeret bliver lidt højere efter lige netop det måltid.

Mette

Snefnug1984

7. november 2010

Jeg tager også metformin og har ikke bivirkninger længere. Jeg tager en pille morgen, middag og aften. Jeg havde bivirkninger i starten i form af kvalme, dårlig mave osv. Indimellem kan jeg dog godt få mavesmerter, men det er især hvis jeg spiser dem samen med noget "forkert" mad.

Hvis du glemmer en pille, må du altså godt spise 2 om aftenen, MEN du får ikke den optimale virkning ud af dem, som hvis du tager dem 3 gange om dagen. De skal jo ikke virke om natten, hvor du alligevel sover

Moderator

Profilbillede for Moderator
7. november 2010

Undskyld jeg bryder ind I jeres tråd. Er der nogen af jer der er tynde PCOér og får metformin?

Nysgerrig fordi jeg har fået at vide det ikke ville virke på mig, men kunne være dejligt om man kunne få noget der virkede

Snefnug1984

7. november 2010
Tine skriver:

Undskyld jeg bryder ind I jeres tråd. Er der nogen af jer der er tynde PCOér og får metformin?

Nysgerrig fordi jeg har fået at vide det ikke ville virke på mig, men kunne være dejligt om man kunne få noget der virkede

Jep det er jeg. Vejer "kun" 52 kg., men er insulinresistens og det er jo dét der er afgørende for, om tynde kan få metformin..

Moderator

Profilbillede for Moderator
7. november 2010

Jep det er jeg. Vejer "kun" 52 kg., men er insulinresistens og det er jo dét der er afgørende for, om tynde kan få metformin..

Nåå okay. Ja det er jeg så ikke. Altså insulinresistent. Tak for svar

Snefnug1984

7. november 2010
Tine skriver:

Nåå okay. Ja det er jeg så ikke. Altså insulinresistent. Tak for svar

Ja så vil du ikke få særlig meget gavn af Metforminen - nok kun en masse bivirkninger

123 »
Gå til kategorien "Prøver at blive gravid"
Til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333