"5 måneder , tynde afføringer."
Hej Lisbeth.
Min søn på snart 5 måneder har været lidt pylret siden i går og har ikke sovet så godt i nat. I dag har det været lidt det samme, han er pylret og så har han meget tynd afføring, det er nærmest vand. Han har lavet mindst 5-6 bleer i dag indtil vidre og det plejer han ikke. Han leger som godt nok og er også glad noget af tiden. Er det noget jeg skal være bekymret for?
Hilsen Ditte
Lisbeths svar
Kære Ditte!
Derer desværre gået 1 døgn siden du skrev, og måske er din søn allerede i bedring og det håber jeg.
Et lille barn på 5måneder skal ikke have tynde afføringer i flere døgn uden at ses af en læge.
Børn mister en masse næringsstoffer,,salte og mineraler når de har tynde afføringer.Hvis du ikke allerede har haft kontakt med en læge, så er det nu du skal snakke med en.
Lægen vil sikkert se på dit barn, trykke ham på maven,afhængigt af hvad han finder, vil han sikkert ordinere noget, der hedderRevolyt. Deter en blanding af salte og sukker som genopretter balancen i kroppen efter en tid med dårlig mave. udvover det skal han selvfølgelig have sin almindelige mad.
Håber derer fremgang, skriv igen, hvis du er usikker på det, jeg har skrevet.
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld