Eksperthjælp: Hvor længe væk fra barn på 19 måneder ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.691 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. november 2010

Lisbeth Jess

"Hvor længe væk fra barn på 19 måneder ?"

Kære Lisbeth.

Jeg har en dejlig søn på 13 måneder. Han trives fint og udvikler sig normalt.

Jeg står nu i den situation at jeg gerne vil på kursus med mit arbejde til juni 2011, hvor min søn så vil være 19 måneder gammel. Kurset varer 3 uger og foregår i USA. Jeg har talt med min mand om det, og allerhelst ville jeg gerne have at han og den lille tog med i alle tre uger, men af praktiske årsager kan det kun lade sig gøre i 1-2 uger.

Mit spørgsmål er: Kan min søn holde til at være væk fra mig i 14 dage når han er 19 måneder gammel?

Lige nu er det nok mest mig der har svært ved tanken om at undvære ham så længe. Er jeg bare selvisk eller kan det skade ham at mangle mig i den periode? Hvordan vil han opleve det? Vil han føle sig forladt? For det vil jeg for alt i verden ikke lade ske.

Mange hilsner Rikke

Lisbeths svar

Kære Rikke!

Forstår så godt du gerne vil på kursus ,og at du bekymrer dig om din søn, og om han kan klare du er væk.

Et så lile barn som han vil være når du skal afsted, forstår ikke, hvor længe tiden er,hvor du er væk. selvfølgelig vil han savne og efter et stykke tid vil han affinde sig med den nye situation.

Helt sikkert vil han reagere, og det  skal han også for deter normalt.Hans  far er der for ham, og hans dagligdag vil fungere, den det helt sikkert bliver sværest for er nok dig.

For når du kommer hjem,igen,så vil han være reserveret overfor dig og der går nogen tid førend han tager dig ind igen. Han gør det helt sikkert.Deter også helt normalt.

Det bedste for ham og for dig/jer, vil være at de tager med så lang tid deter muligt, selvom du er væk om dagen, så er der morgen og aften kontakt. Måske kan der komme en bedsteforælder eller veninde og afløse din mand.

Det du skal gøre op med dig selv  er om du virkelig gerne vil det kursus og så tage de beværligheder med det gir, om du beslutter det ene eller det andet.

Håber du finder den rette beslutning for dig/jer.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.