Storesøstre er sødere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

917 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nyhed fra nettet - fra fpn.dk

Storesøstre er de sødeste, og storebrødre driller, viser en ny undersøgelse. Læs hvordan du håndterer din søns drillerier, hvis det bliver for meget.

Storesøstre opfører sig pænere over for deres yngre søskende, end storebrødre gør. De har nemlig større tilbøjelighed til at drille deres yngre søskende, end de ældre piger har.

I en ny stor undersøgelse, der er publiceret i the British Psychological Society, har man fokuseret på piger og drenge i alderen 10-12 år og deres yngre og ældre søskende.

Og der tegner sig et klart billede af, at børn med ældre søstre ikke i nær så høj grad føler sig udsat for drillerier som de børn, der har ældre brødre.

Undersøgelsen peger selv på, at en mulig årsag er, at piger bliver opdraget til at opføre sig mere ansvarligt over for deres mindre søskende, ligesom de nok til en vis grad vil kopiere moderens omsorg for de yngre.

Læs mere her »

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

DK

Jep!! De kunne bare have spurgt mig!

Knus Ditte, storesøster som 5 årig!

Anmeld

3. november 2010

1977

Profilbillede for 1977

Vi storesøstre er nogle dejlige nogen

Hilsen Jeanne - storesøster som 5 og 7 årig

Anmeld

3. november 2010

Karo

hmmmmmmmmmmmmm....................

Jeg er selv storesøster og jeg var bestemt strid over for min lillebror da vi var børn Min søn er simpelthen bare så omsorgsfuld over for sin lillesøster.

Anmeld

3. november 2010

Ida.

Hehe ja vi storesøstre kan hurtigt blive enige om, at dét er noget vi gør godt

/Ida - storesøster som 3- og 10-årig

PS - mon ikke det har betydning hvor stor aldersforskel der er på søskende - og hvad mon det betyder, hvis man har både en storesøster og en storebror?

Anmeld

3. november 2010

oo

goooork! jeg tror da nok jeg var en alright storesøster, men jeg er bestemt blevet meget bedre OG sødere som voksen jeg kan da fx huske episoder hvor jeg overbeviste min ældste lillesøster om, at vi skulle se hvor længe jeg kunne holde hende i hovedet (løftet fra jorden altså)...og at vi sammen (dvs dobbelt op på de "søde" storesøstre) beordrede vores yngste lillesøster til at spise carte d'or isen fra fryseren sammen med os (så vi var lige gode om ugerningen når mor kom hjem) selvom hun var syg (hvilket resulterede i at hun brækkede sig så voldsomt at det kom ud af næsen)...

men der er vel nogen der falder helt udenfor kategori

hilsen Trine - storesøster som 2 1/2 årig, 5 årig og 7 årig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.