"baby 6 måneder vil kun powernappe om dagen."
Hej Lisbeth
Jeg tumler lidt med min søn - han vil kun powernappe i løbet af dagen.
Når han har været vågen 1-1,5time er han træt og jeg putter ham enten i barnevognen eller tremmesengen og han falder hurtigt i søvn, hvilket er dejligt.
Så vågner han efter 30 min med store øjne og pludrer og vil ikke sove mere. Efter 45min-1 time er han træt igen (fordi han ikke blev ordentlig frisk tror jeg) og jeg kan putte ham forfra.
sådan forløber hele dagen indtil han puttes kl. 19.30 og sover igennem til kl. 6 næste morgen. Ja man kan ikke få det hele, men jeg forstår ikke at han ikke sover længre tid om dagen.
Jeg har nogengange taget barnevognen og gået med ham når han er vågnet efter 30 min og han falder da også i søvn igen sålænge vognen kører..
Har du nogen ideer?
Mvh. Maja
Lisbeths svar
Hej Maja. ! Så flot at han sove rom natten, detforstår jeg du er glad for. Alligvel skal han også gerne sove om dagen.
Jeg tror at du med fordel når han vågner, med kærlig overbvisende stemme siger. nej du skal sove endnu mer, læg du dig trygt til at sove igen.
Giv ham sutten eller en nusseklud op til hagen, put dyne om ham og vug barnevognen indtil han igen falder hen. det kan jo lykkes når du går, alligvel vil du vel gerne have lidt tid, hvor du ikke behøver at gå med ham ikk`?.
Deter ofte at børn vågner efter kort tid, det kan vendes så de når ned i den dybe søvn og fortsætter med luren.
Selvom han lægger an til snak og leg, så hav dit sove ansigt på, som sigalerer atd er skal soves, virk overbevisende.tro på det.
Håber det lykkes for dig. Fortsat held og lykke med guldklumpen.
Varme hilsner Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk