Læger advarer mod sterilisation i panik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.652 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nyhed fra nettet - fra fpn.dk

Det er lige op over, hvis man går i tanker om at få lukket permanent for børnestrømmen.

Fra næste år kommer sterilisation til at koste godt 7.000 kroner for mænd og over 10.000 for kvinder, men næstformand i Dansk Urologisk Selskab, Ulla Geertsen, advarer mod at springe ud i en hurtig sterilisation, mens det er gratis.

- Man kan godt forestille sig, at der vil være en større søgning, men folk skal tænke sig om, for det er en stor beslutning, som kræver omtanke, siger Ulla Geertsen.

Lillian Bondo, formand for Jordemoderforeningen, frygter ikke uoverlagte sterilisationer, fordi der kræves samtale med en læge.

- Jeg er mere bange for, at brugerbetalt sterilisation skubber folk ud i en form for usikker prævention, eller at de i nogle tilfælde benytter den "gratis" prævention, der ligger i en provokeret abort, og det er en rigtig dårlig løsning, siger Lillian Bondo.

Læs mere her »

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Pokkers også det lyder fanmer ikke godt at det kommer til at koste så mange penge Jeg havde jo regnet med at jeg skulle stereliseres, når Frigge musen er ca 7-8 mrd... Når hun kan spise lidt mad, hvis jeg ikke lige kan amme, lige når jeg vågner op fra narkosen... Mmmm...

Æv æv. Må lige snakke med lægen om det. - Om man kan få dispensation. jeg ha r ikke lige 10000 kr til det pr.

Anmeld

19. oktober 2010

mariamiss6

jeg synes egentlig generelt det er åndssvagt man ikke vil sterilisere gratis mere... Ikke fordi jeg selv har brug for det men jeg kan bestemt komme i tanke om op til flere hvor det af forskellige grunde ville være en god idé med sterilisation.... Både kvinder og mænd...

Anmeld

19. oktober 2010

karina1980

det synes jeg er rigtig trist, jeg ved der er mange som mig derude, som ikke tåler præventionsmidlerne eller hvor de slet ikke virker.

de skal nu til at betale for at blive beskyttet ordentligt, når de ikke længere ønsker at få flere børn.

alternativt, vil de jo så skulle have en provokeret abort hvis uheldet er ude, det en rigtig dårlig løsning

håber at de ændre på det igen

Anmeld

19. oktober 2010

Corn

Jeg synes det er rigtig trist. Man kan risikere masser af børn, sat i verden selvom de ikke er ønsket fordi mor og far ikke havde råd til at blive steriliseret...

Men jeg vil så vende det til min egen fordel... Manden vil ikke have flere børn, men han vil sku heller ikke give 7000 kr for at blive "klippet" og slet ikke 10000 for at jeg kom under kniven... Så får jeg måske alligevel min ønskebarn nr. 4

Anmeld

21. oktober 2010

3xM

er den lov vedtaget ?

kan ikke rigtig finde ud af noget omkring det inde på nettet ?

waouw 10.000 kr det var en del, havde selv overvejet meeen hmm tyr vist til en kobber spiral istedet da jeg ikke kan tåle hormoner mv. såerhhh

Anmeld

21. oktober 2010

Lone Jakobsen

puha en pebret betaling.

jeg er da en af dem der får lyst til at løbe til lægen og be om den samtale. jeg ville ha været steriliseret efter Rasmus fødsel, men lægen talte mig fra det, så jeg fik en spiral.

nu står jeg lidt og ærger mig over at jeg ikke insisterede noget mere.

Anmeld

21. oktober 2010

Pena

Jeg har selv overvejet at blive sterilliseret i et stykke tid nu, af personlige årsager, og føler nærmest lidt den der panik de taler om i teksten.

Jeg tænker bare; de må jo have lavet denne lov for at spare penge, meeen altså hvis de får 7000-10000 kr pr stk og hvor mange bliver lige cuttet hvert år? Ja jeg har ingen tal, men fornemmer da ikke alle og enhver lader sig gå under kniven. Og så tænker jeg hvis nu dette resulterer i flere aborter, det må da koste meget mere?

Og hvad med narkomaner osv som gerne vil undgå at få børn. Det må da være i alles interesse at de har denne mulighed, og det kan de jo nok ikke betale for.

Jeg synes det er noget farligt noget at røre ved.

Jeg synes det er en falliterklæring fra det danske sundhedssystem. Så synes jeg faktisk hellere de skulle kræve betaling for aborter hvis det endelig er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.