"baby 5 dage, skriger hele tiden om natten,afføringsproblemer?"
Kære Lisbeth
Jeg skriver til dig i håb om, at du kan fortælle mig, at alt er helt normalt med vores lille nye normalt, og at det hele nok skal blive bedre!
Vi blev forældre til verdens dejligste pige d. 12.10.10, så idag er vores datter 5 dage gammel! Lige siden hun blev født har hun været meegt urolig om natten - eller dvs. hun har SKREGET og SKREGET sig igennem hver eneste nat!!! Der falder først ro på hende, når vi nærmer os kl. 3-4 stykker, og på dette tidspunkt har hun skreget var ca. kl. 19-20!!!
Vi er så frustrerede.... vi har forsøgt alt!! Vi går rundt med hende på armen, vi nusser, pusler, giver hende tør ble, mad osv!! Intet hjælper!! Hun skriger så forfædelig højt - det går gennem marv og ben, og jeg kan mærke, at især jeg, er meget påvirket af det!! Jeg græder, pulsen galopperer derudaf, jeg kan ikke spise, har kvalme og har meget svært ved at tænke på andet, end om min datter har det godt?, mon hun sover i nat?, hvordan skal vi dog komme igennem endnu en nat? Hvornår bliver det bedre? osv osv!!!
Jeg har været i kontakt med patienthotellet på Hvidovre (hvor vi lå efter fødslen) hver nat, for di jeg har værer grædefærdig, frustreret, magtesløs og slet ikke følt, at vi kunne klare os igennem natten!! Vi var ude på hospitalet lørdag morgen (4 dage gammel) for at få hendes mave/tarme undersøgt, da hun slet ikke var kommet af med afføring siden hun det første døgn kom af med alt det sorte stads, som hun havde i tarmene fra da hun lå i maven!
Hun blev undersøgt og fik et klyx, hvorefter hun kom af med massevis af grønt afføring!! Efterfølgende er der ikke kommet noget ud, og vi går jo netop og venter på, at hendes afføring skal ændre sig til den remouladefarvede masse!! Men indtil videre, er den eneste gang, hun er kommet af med noget, var da hun fik et klyx på hospitalet!!! Det gør mig urolig og bange for, om hendes tarmsystem virker som det skal??? Hvor ofte skal de have afføring, når de er så små og får modermælk???
Børnelægen på Hvidovre undersøgte hende, og alt så fint ud med hende. De så hvordan jeg ammede hende, og det så også fint ud... så hun burde få den mængde mad, hun behøver!! Hun spiser ved mig ca. hveranden time (nogle gange kortere eller længere tid imellem)! Hun spiser mindst ½ time af gangen - nogle gange kun fra det ene bryst, andre gange fordelt på begge bryster. Er det okay???
Nårh men tilbage til vores VIRKELIGE bekymring....!!! Hvorfor græder hun så meget??? Hvorfor græder hun kun om natten? Hvad kan vi gøre for hende? Er der noget, der generer hende? Er det normalt, at babyer græder om natten (eller SKRIGER), når de har det skønt om dagen??
Jeg snakkede med en jordemor på hospitalet, som mente, at hun endte med at blive overtræt, og at vi derfor ikke kunne trøste og berolige hende....!! Men hvorfor bliver hun overtræt??? Vi gør jo ikke noget anderledes om aftenen end om dagen... og om dagen spiser hun, sover derefter et sted mellem 1-3 timer, vågner igen, får mad og sover igen....!!! Hvorfor er det ikke sådan om natten??? Og hvorfor skriger hun sådan???
Jeg er helt ødelagt.... - jeg ved selvfølgelilg godt, at det tager lidt tid for den lille at vænne sig til verden udenfor maven.... men hvorfor skriger vores datter, når alle de andre babyer på patienthotellet sov???
Jeg håber virkelig, at du kan hjælpe mig, for jeg kan mærke, at jeg er meget påvirket afsituationen, og jeg har sådan brug for et lys forenden af tunellen!!!
Jeg kan mærke, at jeg har sådan et stort behov for, at vores lille familie får en god start på livet sammen, og derfor skal vi finde ud af, hvordan vi får lidt mere ro om natten....!!!!
Mange hilnser fra Lea
Lisbeths svar
Kære Lea! Tillykke med den lille ny. Det lyder som om I alle sammen er ved at køre trætte og er bekymrede for om der er noget galt.
Det der bekymrer mig er at hun ikke har afføring udover det. hun fik eftrer et klyx på hospitalet.Deter ikke normalt, hendes skrigere er heller ikke nromalt. tværtimod plejer de at sove rigtig meget i starten da de felste er trætte efter fødslen.
Jeg vil bede dig om at kontakte lægevagten, fortælle om hende skrigeri og manglende afføring. Bede om at henvist til en børneafdeling, hvor hun kan tilses af en speciallæge. Og i kan overnatte, så der er professionelle ,der kan observere hendes skrigeri,mærke hende på maven og alt det andet de kan checke.
I skal ikke være alene og gå rundt med bekymringer.Når deter kørt så langt ud, så er der brug for at i får vished for at alt er som det skal være, og hvis der en årsag til hendes skrigeri så kan der blive kigget på det.
Rigtig meget pøj pøj, og lad jer ikke affeje,håber at høre hvad der sker. Vrame hilsne r
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk