Nintendo sladrer om dit barns færden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

613 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nyhed fra nettet - fra fpn.dk

Med en ny enhed til spilkonsollen Nintendo kan du gps-overvåge dit barns færden. Børns Vilkår advarer forældre imod det.

En ny gps-enhed til Nintendo DS kan nemlig afsløre, hvor børn færdes og f.eks. sende en sms helt af sig selv, hvis barnet forlader en fastlagt rute - eksempelvis vejen til skole. "Kidfinder" er det sigende navn på det nye apparat til at holde styr på børns gøren og laden.

Hos Børns Vilkår ser man ikke positivt på muligheden. Her mener man, producenterne spekulerer i forældres angst for at miste deres børn.

”Jeg kan godt genkende, at forældre tænker, det er en god idé. Men vi mener, at en overvågningsinstans signalerer, at man som forældre har mistillid til sine børn, siger faglig koordinator i Børns Vilkår Camilla Carlsson.

Hvad mener du? Kunne du tænke dig at overvåge dit barns færden via gps, eller mener du, at det skaber grobund for falsk tryghed eller sågar mistillid til barnet?

Læs mere her »

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

twinboys

Ejjj hold nu op... Så kan vi jo lige så godt binde en snor rundt om deres maver og trække i den når vi vil have dem hjem... savner vi dem kan vi bare følge snoren... Vores børn er da ikke hunde...

Ikke at jeg ikke er bange for at miste mine børn... men synes det er lidt for overvåget nu...

Majbritt

Anmeld

15. oktober 2010

Isabella_mor

jeg ville heller ikke have den da.!!  jeg vil da stole på mit barn helt sikkert...   de ved sgu lige hvor de skal tjene deres penge de der firmaer der..!

Anmeld

15. oktober 2010

JulieE

twinboys skriver:

Ejjj hold nu op... Så kan vi jo lige så godt binde en snor rundt om deres maver og trække i den når vi vil have dem hjem... savner vi dem kan vi bare følge snoren... Vores børn er da ikke hunde...

Ikke at jeg ikke er bange for at miste mine børn... men synes det er lidt for overvåget nu...

Majbritt

Helt enig!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.